ההרשמה בעיצומה

לימודים עם נשמה: הדרכת רכיבה טיפולית לילדים ונוער

במרכז רטורנו נענו לבקשות מהציבור הדתי והחרדי להכשיר מטפלים גם מהמגזר שמכירים את הצרכים הייחודיים מבפנים. הקורס המבוקש מעניק אפשרויות תעסוקה מגוונות לעבודה ערכית ומלאת סיפוק (לימודים, שיווקי)

לימודים עם נשמה: רכיבה טיפולית במרכז רטורנו. (צילום: יחצ)

הטיפול באמצעות בעלי חיים תפס תאוצה בשנים האחרונות והפך למבוקש במיוחד בציבור החרדי שבעבר נותר ללא מענה כאשר הדרכים הרפואיות המסורתיות נחסמו.

אם בעבר התחום היה נחשב כרפואה אלטרנטיבית, היום הורים רבים שולחים את ילדיהם לרכיבה טיפולית בעת הצורך, וגם קופות החולים מכירות בחשיבותו של הטיפול ומסבסדות אותו.

הדרך בה בעל החיים, באמצעות המטפל, מגיע אל לבו של הילד, משרה בו אמון ורצון, והטיפול פורץ מחסומים רגשיים, נפשיים ופיזיים ועוזר לו להתגבר על הקשיים שעצרו את הליך ההתפתחות התקין.

חוות הסוסים שהייתה במרכז רטורנו ושימשה עד כה את המטופלים, הפכה לבסיס לקורס רכיבה טיפולית.

ארגון רטורנו נוסד לפני כמעט 30 שנה בקהילה היהודית במקסיקו על ידי הרב איתן אקשטיין כדי לסייע לצעירים יהודים לצאת מבעיית ההתמכרות שלהם. בעקבות ההצלחה, הועתק המודל לארץ ורטורנו הנו הגוף הדתי היחידי בישראל לטיפול בהתמכרויות לסמים, אלכוהול והימורים.

רכיבה טיפולית

תהליך הטיפול באמצעות סוסים הוא באופי התקשורת בינם לבין הרוכבים. הסוס משקף את המצב הרגשי של הרוכב עליו: אם הוא עצבני - גם הסוס יראה עצבנות, אם הוא עצוב או שמח - הסוס יקרין מצבי רוח דומים. כך שהשליטה בסוס והרכיבה עליו מביאה ליציבות, ריכוז ואיפוס.

כך באמצעות רכיבה טיפולית ניתן לפתור בעיות התפתחות, קשיים פיזיים ומוטוריים, הפרעות קשב וריכוז וחסימה בתקשורת.

הילדים מזהים את הנאמנות והרגישות של בעל החיים ולומדים להצליח לשלוט ביכולות שלהם.

קורס רכיבה טיפולית לנשים. רטורנו. צילום: יחצ

העצמה ואתגר

רכיבה טיפולית הפכה לדרך טיפול מבוקשת במגזר, ולצד קהילות חרדיות ודתיות ישנן חוות טיפוליות רבות ברחבי הארץ.

כדי לעסוק ברכיבה טיפולית על המטפל להיות מוסמך בהדרכת רכיבה - לכן הקורס ברטורנו משלב לימודים לקראת שתי תעודות. תעודת מדריך רכיבה מערבית – הסמכה להדרכת רכיבה לקבוצות וליחידים הן במגרש רכיבה והן בטיולי שטח. בסיום החלק הזה עוברים התלמידים בחינה חיצונית של מנהל הספורט ותעודת הדרכת רכיבה טיפולית - לטיפול בעזרת סוסים, תעודה המוכרת בכל החוות וקופות החולים.

לימודי הרכיבה מועברים על ידי מומחים בעלי שם בינלאומי, בראשם עמרי ליבני - מנהל מרכז "אופק", בית הספר הגדול בארץ לרכיבה מערבית, ואשיר קול, מבכירי המאמנים בארץ..

לימודי התאוריה לרכיבה טיפולית הם מעמיקים ובמהלך הקורס עובר הסטודנט על כל חומרי הקריאה הרלוונטיים וכל הידע הנדרש להכיר את הבעיות עמן מתמודדים הילדים והנוער בתקשורת, ברגש, ובמחסומים הפיזיים והמוטוריים.

העבודה מאתגרת, מגוונת ויצירתית ומביאה עמה ערך מוסף ערכי: טיפול ועזרה לילדים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר