הבריטים בהלם

ראש ממשלת בריטניה: "אנחנו לא מפחדים"

הבריטים מלקקים עדיין את פצעיהם מפיגוע הטרור אתמול בבירה לונדון בו נהרגו שלושה בני אדם ביניהם שוטר. ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי הבטיחה כי יילחמו בטרור (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תרזה מיי (צילום: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock)

הבריטים מתמודדים עם תוצאות הטרור יום לאחר פיגוע הירי בבירה לונדון. הפרלמנט בבריטניה נפתח היום (חמישי) בדקת דומייה לזכר שלושת הנרצחים בפיגוע, שני אזרחים ושוטר - ואז עבר להמשך סדר היום שלו.

השר למסחר בינלאומי ליאם פוקס היה הראשון להגיב לשאלות בבית הנבחרים בסבב שאלות שנקבע מראש, אולם הוא בחר להתייחס תחילה לפיגוע הטרור: "אלה שמבצעים מעשים רעים ומרופטים כמו אלה שראינו אתמול לעולם לא יוכלו לנצח במדינה שלנו, ואנחנו חייבים להבטיח שבמדינה שלנו לא ינצחו שנאה, אלימות ומחלוקת, אלא טוב, הגינות וסובלנות".

ראש הממשלה תרזה מיי גם נשאה דברים בפרלמנט והתייחסה לאירוע הדמים אתמול. "אנחנו לא מפחדים, הנחישות שלנו לעולם לא תתערער בפני הטרור", אמרה מיי.

גם המלכה אליזבת שלחה את תנחומיה לנפגעי פיגוע הדריסה בלונדון שבו נרצחו 3 בני אדם ונפצעו 40 נוספים. בהצהרת המלכה נכתב: "מחשבותיי ותפילותיי נמצאות עם כל מי שנפגע במתקפה האלימה והנוראית אתמול".

הדרמה הגדולה בלונדון החלה אמש בשעות אחר הצהריים כשהמחבל עלה עם רכבו על המדרכה בגשר ווסטמינסטר ודרס עשרות הולכי רגל ושוטרים. הוא הגיע לכניסה של בניין הפרלמנט ויצא מהרכב חמוש בשני סכינים, נכנס לשטח המתחם, דקר את השוטר קית' פאלמר, בן 48, שלא היה חמוש, ואז נהרג מאש המשטרה.

בבריטניה מנסים עדיין להנמיך הלהבות בכל הקשור לקשר של המחבל לאסלאם. משטרת בריטניה מסרה שזהותו של המחבל ידועה לה וההערכה היא שמדובר בפיגוע של "זאב בודד" ושהמחבל "הושפע מטרור עולמי". גורם אירופאי אמר אמש כי ייתכן שהמחבל הושפע מתעמולה של דאעש. הבריטים לא ששים להעלות את נושא הטרור האסלאמי אם כי נראה כי אין להם ברירה.

שר ההגנה של בריטניה מייקל פאלון שיבח את עבודת כוחות הביטחון ואמר שהמשטרה הבריטית מאמינה שהפיגוע בלונדון היה קשור לטרור האיסלאמי ואנחנו בודקים אם התוקף נתמך על ידי מישהו נוסף. "המשטרה חוקרת על האיש הזה, את עמיתיו, מהיכן הוא הגיע", אמר שר ההגנה לרשת החדשות BBC. "הם בודקים בדחיפות אם אנשים אחרים היו מעורבים בזה. הנחת העבודה שלהם היא שהפיגוע הזה קשור לטרור האיסלאמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר