ראיון מיוחד

אביגדור יצחקי: "החרדים יכו על חטא - שלא הלכו לכסיף"

אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור, אומר בראיון ל'כיכר השבת' כי שפיר היא אחת הפתרונות לחרדים, אך מתריע כי החרדים יכו על חטא שלא הלכו לכסיף. וגם: מי אשם בחריש ומה עם מחירי הדירות? (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור, אומר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" משפיר - העיר החרדית העתידית, כי העיר המתוכננת היא אחת הפתרונות לציבור החרדי אך מתריע כי הציבור החרדי יכה על חטא על שלא הלך לגור בכסיף.

את הדברים אומר יצחקי במהלך סיור מיוחד בשטחי 'שפיר', בהשתתפות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, סגן השר משולם נהרי, ח"כ מנחם אליעזר מוזס וח"כ יעקב אשר.

"מועצה אזורית שפיר הוא אחד הפתרונות שאנחנו מייצרים עבור החרדים", ומסייג - "כל עוד החרדים רוצים לחיות בצוותא, אני בראיה שלי הרחוקה אנחנו נצטרך לעשות לעשות יישובים מעורבים ככל שיותר, אבל פה אנחנו מייצרים פתרון של למעלה מ-9000 יחידות דיור, שכבר התוכנית מוכנה, ואנחנו כבר פועלים לתכנון הפיתוח ואנחנו מקווים לשווק עוד השנה מספר יחידות לא מועט, ובסופו של דבר אני מאמין שיקום פה ישוב שכולו חרדי".

- את אותם כותרות שמענו גם על חריש. מי מבטיח שזה לא יחזור על עצמו?

"הבעיה של החרדים בחריש - החרדים יצרו אותה", אומר יצחקי, "למדינה היה רצון מאוד חזק, שמנו שם את ניסים דהן שינהל את הפרויקט הזה מתוך כוונה שחריש תהיה עיר חרדית, אבל לצערי הרב מכל מיני סיבות פנימיות, קיצוניות החרדים לא הגיעו בהמונם לחריש, אני חושב שהציבור החרדי מכל על חטא בעניין הזה, כמו שהציבור החרדי יכה יום אחד על חטא על זה שהוא לא הלך לכסיף".

אביגדור יצחקי בראיון לכתב "כיכר השבת"

"פה זה תלוי רק בציבור החרדי, מבחינתנו אנחנו נותנים את הקרקע הזאת שהיא קרקע מדינה, ונותנים את כל האמצעים לממן את הדבר הזה ולפתח אותו ולשווק אותו ולתת לקבלנים לבנות אותו מתוך רצון מלא של כל הגורמים האפשריים על מנת להגיע למצב שזה יהיה יישוב חרדי אני מקווה שגם הפעם לא ידפקו לנו את העניין הזה, זה לא ענין של הממשלה.

"בחריש זה לא היה עניין של הממשלה, בכסיף זה לא עניין של המשלה, כי אנחנו בהחלט מוכנים לתת את היישוב הזה. סביב כסיף יש ישובים כמו מיתר שהוא אחד היישובים הכי חזקים במדינת ישראל, יש ישובים אולי החזקים ביותר שאפשר - לא ללכת לכסיף זו טעות גדולה מאוד".

- בשפיר, אתה תמנע שלא יעשו את אותם טעויות?

"אני יעשה את כל מה שאני יכול כדי שבאמת לא יעשו את הטעויות והציבור החרדי יגיע לפה".

באשר למחירי הדירות בשפיר העריך את יצחקי כי להערכתו המחירים יהיו כמו בקריית גת. "אני מקווה שעוד השנה נצא לשיווק זה הכל קשור להתפחות הפיתוח", הוא מוסיף.

- יש פתרון למחירי הדיור בערים החרדיות?

"אני חושב שהמחירים בתהליך של ירידה, החכמה היא לייצר מספיק דירות לצרכים של התושבים. אנחנו פעלנו בכל המישורים, גם של התכנון, גם של התשתיות, גם של האשראי, גם של גורמי הייצור, את גורמי הייצור בעניין הפועלים אני מקווה שאנחנו פותרים בחודשיים שלושה הקרובים בכך שנביא עשרות אלפי סינים לסיוע בעבודות הבנייה".

יו"ר ועדת תכנון ובנייה וסגן יו"ר לשכת עורכי הדין מנחם מושקוביץ אמר בתגובה לתכנון שפיר: "שפיר יכולה להפוך לבשורה הגדולה של הציבור החרדי לשנים הקרובות ולהוות משקל משמעותי בהוזלת מחירי הדיור לציבור החרדי מחד, ושיפור רמת החיים מאידך".

"יחד עם זאת יש עוד שורה של אפשרויות לפתרון מצוקת הדיור כדוגמת כסיף, עיבוי של רמת בית שמש והסכמי הגג שיכולים לקחת את הציבור החרדי למחוזות חדשים לאחר יובש של שנים ארוכות. אמי מקווה בשביל הציבור החרדי המהלך יבשיל ויצא לפועל".

"דרעי ניצב בפני האתגר הכי גדול שלו ואני מקווה בשביל הציבור החרדי שהוא גם יצליח לעמוד בו לטובת כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר