הצעת חוק חדשה

יום שחרור והצלת יהדות אירופה - יקבע בחוק, בתאריך העברי

ביוזמת 'ועידת רבני אירופה' בשנים האחרונות החלו רבים לציין את יום כניעת שלטוןן הנאצים - שחרור והצלת יהדות אירופה - בכ"ו באייר. הצע"ח חדשה: "לקבע את זה כיום רשמי" (חדשות)

הטקס בכותל המערבי, בשנה שעברה (צילום: ישראל ברדוגו)

בטקס תפילה ואזכרה ממלכתי ברחבת הכותל המערבי, לזכר הקדושים שנהרגו במלחמה בנאצים - כך, לפי הצעת חוק חדשה, יצויין יום כניעת הנאצים לבעלות הברית, שחרור והצלת העם היהודי, החל בתאריך כ"ו אייר.

לפי הצע"ח החדשה עליה חתומים בין היתר הח"כים מלכיאלי, אשר, אייכלר ובן צור, בכנסת אף יתקיים מושב מיוחד בהשתתפות נשיא המדינה, נציגי בעלות הברית וניצולי השואה והלוחמים. גם משרד החינוך יטמיע את תוכני היום בתוכניות הלימוד בבתי הספר ובמוסדות החינוך, בתנועות הנוער ובמתנ"סים הציבוריים.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "ביום כ"ו באייר תש"ה, 9 במאי 1945, הכניעו בעלות הברית את גרמניה הנאצית במלחמה עקובה מדם ובכך ניצלו שנים עשר מיליון יהודים מציפורני הנאצים ימ"ש. ברחבי תבל ובישראל מציינים בגאון את היום הזה כיום הניצחון על גרמניה הנאצית ואת סיום מלחמת העולם השנייה, בטקסים ממלכתיים רוויי זיכרונות".

גרמן זכרייב, במעמד 'נעשה ונשמע' בשנה שעבר, עם הגרמ"ה הירש חבר מועצת גדולי התורה (צילום: אלי איטקין)

יוזם הצעת החוק ח"כ יואב בן צור (ש"ס) אמר, כי "במדינה יהודית, שקמה מן האפר, ישנה חשיבות בציון יום זה כיום השחרור וההצלה מגרמניה הנאצית גם בתאריך העברי כ"ו באייר. יש בכך יותר מאמירה סמלית וביטוי של ניצחון הרוח, רוחו של העם היהודי, שניצל מציפורני הנאצים ימ"ש. ביום זה נכתוב בציפורן ברזל ולדורות את תולדותיהם ודברי ימיהם של אחינו, נחרוט את זכרם וצוואתם על לוח ליבנו. נציין את שחרור והצלת העם היהודי ממלתעות הרשע ההרג והחורבן".

קליפ מסכם מהטקסים בשנים עברו (צילום: ישראל ברדוגו)

כידוע, ביוזמת סגן נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה גבריאל (גרמן) זכרייב ובברכת גדולי ישראל, הרבנות הראשית לישראל, חמישים מרבני ודייני 'ועידת רבני אירופה', שרים וחברי כנסת, החל העם היהודי בישראל ובתפוצות לציין בשנים האחרונות את יום כניעת הרייך השלישי - שחרור והצלת יהדות אירופה - בכ"ו באייר.

במהלך היום נערכים טקסים יהודיים המאפיינים את יום השחרור וההצלה: תפילות, פרקי תהילים מיוחדים, התכנסות בכותל המערבי, בבתי הכנסת, בהיכלי התורה ובמוסדות החינוך.

בהכנסת ספר התורה לבית מרן הגר"ח קנייבסקי

בשנת תשע"ה, שנת ה-70 להצלת יהדות אירופה, התקיימו טקסים מפוארים של הכנסת ספרי התורה בכותל המערבי ובבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לזכרם של גדולי ישראל הי"ד שנהרגו על קידוש השם על ידי הנאצים ועוזריהם, ולזכרם של מאות אלפי הקדושים שנהרגו במלחמה עם הנאצים במסגרת צבאות בעלות הברית והמחתרות.

במרכז האו"ם בניו יורק, ב'ועידת רבני אירופה' שהתקיימה בטולוז וברחבי אירופה התקיימו אירועים ותפילות, ובשנה שעברה התקיים אירוע מיוחד של סיום שישה מיליון ו-250 אלף משניות שנלמדו על ידי ילדי ישראל לזכרם של קדושי השואה.

יצויין, כי בשנה זו מתוכננים ביום כ"ו באייר עשרות עצרות תפילה מיוחדים בכותל המערבי וברחבי יבשת אירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר