אחת דינם

התנקשות לאור יום: עוד מתנגד לפוטין נורה למוות

יריות בודדות סיימו את חייו של מי שהיה בעברו מחוקק ברוסיה וערק לאוקראינה, משם ניהל מאבק נגד שלטון פוטין, תוך היותו לעד נגד הנשיא האוקראיני לשעבר הפרו-רוסי (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת ההתנקשות, פינוי גופת הנרצח (צילום: מתוך Радіо Свобода Україна ביוטיוב)

דניס וורוננקוב, עד מפתח במשפט הבגידה נגד נשיא אוקראינה המודח ויקטור ינוקוביץ' ומחוקק רוסי לשעבר, נורה היום (חמישי) למוות, לאור יום, מחוץ לבית מלון במרכז קייב בירת אוקראינה.

נשיא המדינה פטרו פורושנקו אמר כי מדובר ב"טרור מדינתי" שבוצע על ידי רוסיה. לדבריו, "הרצח מראה בבירור את כתב היד של השירותים המיוחדים הרוסיים שחזר על עצמו שוב ושוב בבירות אירופיות שונות בעבר". בקרמלין מצידם דחו את ההאשמות.

ממשטרת אוקראינה נמסר, כי וורוננקוב נרצח על ידי מתנקש שכעת מאושפז כבבית חולים לאחר שנפצע על ידי מאבטחו של הנרצח הפצוע בעצמו. וורוננקוב ברח מרוסיה בשנה שעברה, ועזר לרשויות באוקראינה לבנות את התיק המשפטי באשמת בגידה נגד הנשיא לשעבר, מתנגדה של רוסיה, שהודח ב-2014 בהפיכה עממית.

כשוורוננקוב היה מחוקק בפרלמנט הרוסי, הוא ציית לקו שהכתיב הקרמלין, אך לאחר שעבר לגור באוקראינה הפך למבקר קולני של המדיניות הרוסית ואף הוענקה לו אזרחות אוקראינית באופן סמלי.

וורוננקוב הסביר שנאלץ לעזוב את רוסיה משום שנרדף על ידי שירותי הביטחון. לאחר מעברו לקייב הוא הוכנס לרשימת המבוקשים של הרשויות הפדרליות ברוסיה בגין הונאת רכוש בסכום גדול.

התובע הכללי של אוקראינה יורי לוטסנקו אמר היום: "זהו רצח ציני של אחד העדים שמעורבים בתביעת המדינה נגד הנשיא לשעבר ינוקוביץ' הפרו רוסי. וורונוקוב סיפק לחוקרי משרד התובע הצבאי עדויות חשובות לתיק. זוהי הוצאה להורג טיפוסית של עד ראייה, על ידי הקרמלין".

כזכור, רק שלשום (שלישי) נפצע קשה ניקולאי גורוחוב, עורך דין שמייצג את משפחתו של חושף שחיתויות ברוסיה, מנפילה מקומה רביעית. גם חושף השחיתויות שאת משפחתו מייצג גורוחוב, סרגיי מגניצקי, מת באופן מסתורי בשנת 2009.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר