נגד רישום אזורי בסמינרים

לראשונה מאז האשפוז: מרן הגראי"ל חתם על מכתב ציבורי

"כיכר השבת" חושף: לראשונה מאז אושפז בבית החולים, חתם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על מכתב ציבורי ראשון - בנושא הרישום האזורי לסמינרים. "זו שמחה עצומה" אמרו מקורביו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: Yaakov Naumi/Flash90. עיבוד: כיכר השבת)

חסדי שמיים - חתימה ראשונה בנושא ציבורי של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לאחר השיחרור מבית החולים. מחר (שישי) צפוי להתפרסם ביומונים החרדים נוסח מיוחד של גדולי הדור נגד הרישום האזורי, כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"כיכר השבת", זאת בעקבות פסיקת בית המשפט בעיר אלעד בסוגיית הסמינרים.

הערב, חושף "כיכר השבת" כי לראשונה מאז אישפוזו לפני מספר חודשים בבית החולים מעייני הישועה בב"ב, חתם הערב מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על נוסח הקול קורא, וזו ההתערבות הפומבית הראשונה של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בנושא ציבורי מאז חזרתו לביתו.

בקרב כלל הציבור החרדי שוררת קורת רוח רבה לצד שמחה עצומה על הדבר, שמלמד על השיפור הגדול במצבו של מרן ראש הישיבה.

חלק מגדולי ישראל שחתומים על המכתב (צילומים: יעקב כהן, שלומי כהן וקובי גדעון / פלאש 90, שמואל לענטשעווסקי / א בליק)

"לראות את חתימתו של מנהיג הדור בסוגיה ציבורית זו שמחה עצומה" מספרים המקורבים ובני הבית. על הנוסח הפונה להורים ומזהירם מלקחת חלק ברישום אזורי צפויים לחתום גדולי דור נוספים.

כפי שפורסם אמש ב"כיכר השבת", גדולי ישראל מעניקים גיבוי מוחלט לעיריית אלעד במהלכים השונים. בכיר ביהדות התורה אמר ל"כיכר השבת" כי "כל מה שנעשה - הכל על פי הוראת גדולי הדור".

נוסח המכתב:

"אל ציבור יראי ה׳ בעיר אלעד ידוע מקדמת דנא הנזק החינוכי העלול להיגרם לתלמידות מרישום אזורי לתיכונים, לכן הננו מגלים דעתנו בזה כי אין להורים לרשום את בנותיהן לתיכונים שהרישום בהם הוא רישום אזורי".

על המכתב חתמו לצד מרן הגראי"ל שטיינמן גם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ראש ישיבת סלבודקה הגרמ"ה הירש, כמו גם חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מסלונים והאדמו"ר מצאנז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר