"נוסחת טראמפ"

"טראמפ יאשר אלפי דירות בגושים - תמורת 'ריסון' הבנייה"

על פי הדיווח בחדשות 2, ארה"ב תסכים להכיר באלפי יחידות דיור ותאפשר את בניית היישוב החדש למפוני עמונה - בתמורה לריסון הבנייה בשטחים והתמקדות בבנייה רק בגושי ההתיישבות (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טראמפ בקמפיין הבחירות שלו (מתוך חשבון הטוויטר של David Martosko)

דיווח - אלו ההסכמות שמתגבשות בין ישראל וארה"ב בנוגע לבנייה בשטחים: על פי הדיווח בחדשות 2 הערב (מוצ"ש) ארה"ב תסכים להכיר באלפי יחידות דיור עליהן כבר הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו ותאפשר את בניית היישוב החדש למפוני עמונה - כאשר בתמורה יסכים נתניהו לריסון הבנייה והתמקדות בבנייה רק בגושים.

יצויין כי בשבוע שעבר, קודם המראתו לסין, אמר נתניהו כי "יש התקדמות בשיחות עם ארצות הברית על הבנייה בשטחים". הערב כאמור מדווח בחדשות 2 על ההסכמות המתגבשות בין הצדדים, אולם בלשכת נתניהו אמרו לערוץ בנוגע לידיעה כי "יש בה אי-דיוקים לא מעטים".

במהלך סוף השבוע פרסם הבית הלבן הודעה בנוגע לשיחות על הבנייה בשטחים: "לפי שעה אין סיכומים חד-משמעיים בין הצדדים" אמרו בבית הלבן והודיעו כי השיחות בין הצדדים יימשכו. "המשלחת האמריקנית ביטאה את חששותיו של הנשיא טראמפ מפני הבנייה בהתנחלויות בהקשר של התקדמות לקראת תהליך שלום. המשלחת הישראלית הבהירה כי בכוונתה לאמץ מדיניות ביחס לפעילותה בהתנחלויות שלוקחת בחשבון חששות אלה".

עוד נאמר כי "משלחות בכירות של אמריקנים וישראלים סיכמו ארבעה ימים רצופים של שיחות קדחתניות. בשיחות ניתן דגש מיוחד לצעדים קונקרטיים וקצרי-טווח לשיפור המצב הכללי לקראת השגת שלום אמיתי וממושך בין הישראלים והפלסטינים". בבית הלבן הגדירו את השיחות כ"רציניות ובונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר