שחיתות או "נציג מרגיז"?

ישיבת ועדת ההנחות בארנונה בעיריית בני ברק התפוצצה

משה מלאכי, נציג 'הפלג' בעיריית בני ברק, נכנס כחבר בוועדת ההנחות בארנונה, אך בוועדה יש מי טוען כי מאז כניסתו הוא מחפש בעיות ומרגיז את כולם. מלאכי בתגובה: נעשים ניסיונות טיוח (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משה מלאכי. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

דרמה של ממש התחוללה בסוף השבוע האחרון בוועדת ההנחות בארנונה של עיריית בני ברק. מתברר, כי לאחר מאבק ממושך הצליח חבר מועצת העיר מטעם סיעת 'בני תורה', משה מלאכי, לקבל חברות בוועדה המכובדת אלא שסדרת מתחים בינו לבין שאר החברים גורמת לסבל של ממש למשתתפים כמו גם לתושבים.

על פי טענת כמה מחברי הוועדה, הדברים הגיעו לשיא ביום חמישי האחרון כאשר מלאכי העליב, לטענת היושבים בוועדה, את אחת הנשים בוועדה מה שגרם לפיצוץ של הישיבה.

"לא ייתכן שבגלל התנהגות בזויה יפסידו מאות משפחות את האפשרות לקבל את ההנחה המגיעה להם. מדובר במשפחות נזקקות, או חד הוריות ביניהם אלמנות רבות המפסידות כסף רק בגלל חוסר ההסכמה בוועדה ובשל המתחים הפנימיים והוויכוחים בין המשתתפים", אומרים היושבים בוועדה.

"עד שהוא הגיע הכל התנהל למופת, לא סתם התנגדו לצירופו. הוא מחפש בעיות מתחת לשולחן ומרגיז כאן את כולם", מתבטא אחד החברים בכעס ומזהיר כי מדובר בפגיעה קשה בתושבים. "בסופו של דבר מי שמשלם את המחיר אלו המשפחות הנזקקות וקשיי היום שלא מקבלות את ההנחה לה הם זכאים".

מנגד, לטענת משה מלאכי, "במהלך אותה הישיבה פניתי אל היועץ המשפטי של העירייה בטענה כי מספר לא מבוטל של תושבי בני ברק אושרו על ידי הוועדה לקבלת הנחה בארנונה, ואף על פי כן קיבלו מכתב רשמי לביתם מטעם העירייה כי בקשתם להנחה בארנונה נדחתה, מנהלת מחלקת ההנחות בארנונה שלא הסכימה להתמודד עם הטענות הקשות פוצצה את הישיבה בתואנות שווא כביכול. מאן דהוא פגע בה באופן אישי, אך לא כך הם פני הדברים, התרעתי על שחיתות וזו הייתה תגובתה".

מלאכי טוען כי "קדמו לכך סדרת התנהלויות כושלות וחמורות, שגם אותם העליתי במהלך אותה ישיבה ובישיבות הועדה שקדמו לכך, לפני היועץ המשפטי ובפני חברי הוועדה. כל ניסיון לטשטש את חומרת הדברים במסווה של טענות אישיות כלפיי, זו הטעייה חמורה שמזיקה לתושבי העיר החלשים, ומעידה כי קורים דברים חמורים ונעשים ניסיונות טיוח שאין מקומם בין שומרי תורה ומצוות".

מלאכי גם מציין כי פנייתו הנוספת אל היועמ"ש בנוכחותה של המנהלת, בטענה כי היא מסתירה את הפרוטוקולים מכל חברי הוועדה, ואינה מוסרת אותם כמקובל, הקפיצה אותה וגרמה להם גם כן לפוצץ את הישיבה.

לסיום הוא מציין כי "עד למינוי שלי כחבר בוועדת ההנחות בארנונה מטעם האופוזיציה לא התנהלו רישומי פרוטוקולים בישיבות הוועדה, אלא נכתבו עוד קודם ישיבות הוועדה, דבר שאינו עולה בקנה אחד עם הנוהל התקין הנדרש בסוגיות חמורות כאלו, ועלול להעיד על כוונות שאינן טהורות במהלך קבלת החלטות הוועדה. רק לאחר שפניתי אל משרד הפנים וקבלתי על אי רישומי פרוטוקולים תקינים דבר שפוגע בראש ובראשונה בחלשים שאין מי שייצגם, שינה היועמ"ש את הנוהל, והחלו ברישומי פרוטוקולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר