החקירה נמשכת

המטריד הסדרתי: יותר מ-1000 שיחות איום

ההאקר המטריד שנעצר בסוף השבוע שעבר ביצע יותר מ-1000 שיחות הטרדה מתוחכמות טכנולוגית בעיקר למוסדות חינוך במדינות שונות. המניע לכאורה: זה ריגש אותו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בהארכת מעצרו (צילום: פלאש 90)

חוקרי המשטרה ביחידת 433 מנסים עדיין לפענח את דמותו המסתורית של ההאקר בן ה-19 מאשקלון שנעצר בסוף השבוע שעבר בחשד שביצע יותר מ-1000 שיחות איום למוסדות שונים ברחבי העולם ובין היתר גם הצליח להביא להנחתת שני מטוסים של חברת דלתא בעקבות התרעת שווא של פצצה על המטוס.

החקירה נפתחה בספטמבר האחרון כאשר התקבלה שיחת טלפון ביחידת הסייבר של המשטרה. על הקו היו אנשי משטרת ניו־זילנד שהודיעו "אנחנו מבקשים שתבדקו משהו קטן בנוגע לשיחות איום בפיגועים שהגיעו אלינו. השיחה מנותבת דרך כמה ארצות, והיא עוברת גם בישראל כנראה". חוקרי הסייבר בדקו וחזרו אליהם עם הבשורה: "זה לא רק עובר כאן. זה מתחיל בישראל". מהשלב הזה החל המצוד הגדול אחר ה"האקר" הישראלי ששיגע את העולם וגרם ללא מעט דפיקות לב מואצות בקרב מוסדות יהודיים ברחבי העולם.

על פי החשד, הצעיר רכש חמישה מחשבים מחנות רשת "אייבורי" באזור הדרום ובנוסף גם אנטנה חזקה שאפשרה לו להתחבר לרשתות אלחוטיות של מחשבים מרוחקים מאוד מביתו, זאת כדי להסתיר את מקום הימצאו. כך מצאו את עצמם החוקרים בכל פעם מנטרים אזורים מסוים בדרום שמאותם מחשבים כביכול יצאו שיחות האיומים, אבל לא הצליחו להגיע לביתו של החשוד.

החוקרים הבינו שמדובר באדם שמשתמש גם בתוכנות שמעוותות את קולו ובתוכנות מטעות נוספות שמקשות על איתורו. רק לאחר שעצרו אותו וסרקו את מחשבו גילו כי ביצע יותר מאלף שיחות איום שונות למוסדות בארבע מדינות, ארצות־הברית, ניו־זילנד, אוסטרליה וקנדה, וכמעט בכולן התמקד במוסדות חינוך. את מספרי הטלפון של מוסדות החינוך מצא בחיפוש בגוגל.

"השיטה שלו הייתה מאוד פשוטה", אמר קצין משטרה שמעורב בחקירה, "ברגע שהוא ראה שבאמת ההודעה שלו מעוררת פאניקה, הוא המשיך והמשיך. זה ריגש אותו".

על פי החשד, הוא הצליח להשבית לשלושה ימים מוסדות חינוך בניו־זילנד. בדרך דומה הוא גרם ל"הורדת" שני מטוסים של חברת דלתא שכבר היו באוויר, בהתרעה שיש פצצה בתא המטען של המטוס. כעת נבדק האם חברת תעופה נוספת נפלה קורבן למעלליו.

התפנית בחקירה הגיעה לפני כחודשיים, כאשר החוקרים הצליחו לעלות על כתובתו של החשוד. המשטרה התמקמה במבנה סמוך לביתו של הצעיר הסגפן שכמעט לא יוצא מהבית, והחוקרים חשדו שאנשים נוספים שיתפו עמו פעולה בנושא הזה, ביניהם אביו שנעצר אף הוא יחד עם בנו. כשהיו בטוחים שננעלו על המטריד הבינלאומי, החליטו לעצור אותו והזמינו את הנציגים האמריקנים להצטרף למעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר