20 מיליון שקלים יופנו להכשרת נהגי משאית

המדינה תעביר 20 מיליון שקל לתכניות להכשרת נהגי אוטובוסים ומשאיות בשל המחסור החמור. כ-1000 נהגים יוכשרו בתחילה ויקבלו גם דמי קיום בתקופת ההכשרה (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ממשלת ישראל תתקצב כ-20 מיליון שקלים דרך חוק ההסדרים עבור הכשרת נהגים מקצועיים עקב המחסור החמור בשנים האחרונות בנהגי משאיות ואוטובוסים, כך על פי החלטת הגורמים הרלוונטים במשרדי האוצר, הכלכלה, התחבורה, הביטחון והקרן להכוונת חיילים משוחררים. עוד נקבע כי נהג מקצועי יוכר כמקצוע נדרש וכי מועצת המובילים תפעיל מרכז הכשרה ייעודי לנהגים מקצועיים.

התקציב יחולק בין כמה גורמים, ובין השאר יופנה להכשרת נהגים צעירים, משוחררי צבא בכלי רכב הדורשים רישיון E ונהגים נוספים עם רישיון C. בסך הכול, מדובר בכ-600 נהגים שיודרכו באמצעות הקרן להכוונת חיילים משוחררים.

חלק נוסף, יופנה להכשרת 400 נהגים ברישיון C דרך משרד העבודה בכלל זה הכשרת נהגים נוספים עם רישיון E. עוד נמסר. כי בנוסף לכך, משרד העבודה יעניק דמי קיום לאותם נהגים שיוכשרו במסגרת קורס בוקר אינטנסיבי. בסוף השנה יבחן הביקוש לקבלת רישיונות E והמחסור המשקי בהם, ובמידת הצורך, יערכו שינויים מתאימים בתכנית.

לדברי גבי בן – הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "המחסור בנהגים הוא משבר לאומי שפוגע בכל המשק מבחינה כלכלית, צבאית וביטחונית. אנו מתריעים בנושא זה כבר זמן רב וסוף סוף יש שכר לפעולתנו, זוהי פעם ראשונה שכל משרדי הממשלה הרלוונטיים התכנסו תחת קורת גג אחת, ורק עבודת מטה מאומצת ומשותפת של כולם, הצליחה לבסוף להביא לבניית תכנית שקורמת עור וגידים ומראה לנו את האור בקצה המנהרה. אנו שמחים כי משרד הכלכלה נתן ברכתו למועצת המובילים להקמת מרכז להכשרת נהגים מקצועיים ואנו בטוחים כי מרכז זה יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר במטרה להצעיד את ענף ההובלה קדימה. אני כולי תקווה כי תכנית זאת, בד בבד עם הקמת המרכז והטיפול בבעיה של מרב"ד, יביא אותנו לתחילתה של דרך חדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר