האמריקאים חיסלו מהאוויר בכיר באל קעידה

הפנטגון הודיע כי לפני כשבוע חיסלו כוחות אמריקאים מהאוויר את קארי יאסין, בכיר באל קעידה, שאחראי לכמה פיגועי תופת קטלניים וגדולים בהם נהרגו ונפצעו עשרות בני אדם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קארי יאסין (צילום מסך יוטיוב)

האמריקאים הודיעו על חיסולו של מנהיג בכיר בארגון אל-קעידה שהיה אחראי לפיגועים קטלניים. מדובר בקארי יאסין מבלוצ'יסטן שבפקיסטן עמד מאחורי הפיגוע במלון באיסלמבאד שגבה חיי עשרות בני אדם וכן את הפיגוע באוטובוס שהסיע קבוצת קריקט מסרי לנקה בו נהרגו שישה שוטרים מקומיים ולפציעתם של רבים.

התקיפה האווירית שהובילה למותו של יאסין אירעה ב-19 במרץ במחוז פקטיקה שבאפגניסטן. לפי גורמים רשמיים בארצות הברית, ליאסין, שהיה לטרוריסט בכיר, היו קשרים עם הטליבאן הפקיסטני ותכנן כמה מתקפות טרור של אל-קעאדה.

שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס מסר בהודעה לתקשורת: "מותו של קארי יאסין היא הוכחה לכך שטרוריסטים המכפישים את שם האסלאם ותוקפים בכוונה אזרחים חפים מפשע, לא יוכלו לחמוק מאחריות".

חיסול יאסין במזרח אפגניסטן מוכיחה את הטענות הפקיסטניות, שלפיהן, גורמים קיצוניים מסתתרים באזור. אפגניסטן ופקיסטן מאשימות זו את זו תדיר בכך שהן אחת נותנת מחסה לאויביהן של האחרת. היחסים ביניהן החלו להידרדר מוקדם יותר השנה בעקבות שורת מתקפות בפקיסטן שגבו את חייהם של 125 בני אדם. היא הובילה את איסלמבאד לסגור את גבולה עם אפגניסטן במשך יותר מחודש.

עם זאת, שתי המדינות חולקות ביניהן רשימות של קיצוניים שנמצאים על אדמות כל אחת מהן. אפגניסטן גם העניקה לפקיסטן את מיקומם של 23 אתרי מסתור שבהם נמצאים לוחמי טליבאן. קאבול דורשת שאתרים אלה ייסגרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר