אולטימטום בן שבועיים

משרד התחבורה לאגד: אם קווי הכותל המערבי ימשיכו כך, הם ילקחו מכם

איום חד משמעי מזה לא ידעה אגד זמן רב אם בכלל: חריגות השירות הקיצוניות בקווי 3 ו-1 לכותל ובחזרה, כך גם בקו 36 לשכונת רמות, מציבות את החברה בפני אולטימטום נוקשה וברור (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תמונה מוכרת מדי. אילוססטרציה (צילום: באדיבות המצלם)

השירות של חברת אגד בירושלים סופג תלונות חוזרות ונשנות על ליקויים. בעקבות כך נערך לחברה שימוע במשרד התחבורה לפני כחודשיים, וכעת מגיע האולטימטום: אם לא יירשם שיפור קיצוני בשבועיים הבאים, יופקעו קווי אוטובוסים בעיר מדי אגד ויועברו לידי חברות אחרות.

הבדיקה שערך משרד התחבורה בעקבות התלונות הרבות בירושלים, העלתה שיעור 'חריגות שירות' קיצוני בעיר בה משתמשים כ–350 אלף נוסעים מדי יום. מדובר בין השאר בכך שיותר מ–12 אחוז מהאוטובוסים שנבדקו כלל לא יצאו או שיצאו באיחור.

מחאת משפחות שהמתינו שעות ארוכות לקווי אגד שהתעכבו. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

כמו כן, על פי הידיעה ב-TheMarker, כי המשרד חייב את אגד לתגבר את מערך האוטובוסים בבירה בתוך שלושה חודשים, לצורך תוספות שירות, מעבר לתנאים ברישיון שהעניקה המדינה לקואופרטיב הוותיק.

הקווים הבעייתים ביותר מבחינת השירות הלקוי של אגד בירושלים הם: 1 ו-3 היוצאים מהכותל המערבי ובכיוון ההפוך מגשר המיתרים לכותל, וקו 36 היוצא מרחוב שטראוס.

קווי אגד ליד הכותל המערבי (צילום: דוברות אגד)

עוד נודע, כי מול אגד מתנהל שימוע נוסף לקראת הטלת קנס גבוה עקב חריגות שירות בכל הארץ. משרד התחבורה עדיין לא קיבל הכרעה בשימוע, במסגרתו נידונה חבילת קנסות בסך של כ-49 מיליון שקל.

כל זה מגיע בעיתוי רגיש מבחינת אגד: המאבק שהוא מנהל נגד משרד האוצר בכדי לזכות בהסכם סובסידיה מופלג של כ–3 מיליארד שקל בשנה ובפטור מתחרות ל–18 השנים הבאות - מאבק שכלל איום בשביתה ארצית, שלא מומש, והמתקפה של שר התחבורה ישראל כץ על החברה, אותה השווה ל"דינוזאור שמסרב להתאים את עצמו למציאות המשתנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר