סערת ה'רישום אזורי' באלעד

מזכיר המועצת: "הסיפור של האפליה - קשקוש אחד גדול"

מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הרב אברהם רובינשטיין, טוען כי אפליה בסמינרים אלא "הבדלי מנטליות" וכי משמעות פסיקת ביהמ"ש באלעד הינה - "אי פתיחת שנת הלימודים" (חרדים)

הרב אברהם רובינשטיין (צילום: דוד זר)

מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הרב אברהם רובינשטיין, אומר הבוקר (ראשון) כי משמעות פסיקת בית המשפט על עריכת רישום אזורי בסמינרים באלעד הינה - אי פתיחת שנת הלימודים.

בראיון למרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" ברדיו 'קול חי', אמר רובינשטיין כי "אם בית המשפט או משרד החינוך החליטו לא לפתוח את שנת הלימודים בכזו דרך, אז אף אחד לא יפתח את שנת הלימודים נגד גדולי ישראל". לדבריו "אנשים ששומעים לגדולי ישראל לא ילכו להירשם".

רובינשטיין הוסיף ואמר כי לדעתו האפליה, כלל אינה קיימת. "אין אפליה. זה קשקוש אחד גדול. כל הסיפור של אפליה שמדברים על דבר וחוזרים על זה שוב ושוב, זה לא נהפך לאמת. יש הבדלי גישות וניואנסים וכל אחד צריך ללמוד איפה שמתאים לו. כמו שכל חסידות יש לה מוסד אז אמרתי בעבר, אם כך יימשך בסוף יהיה סמינרים לפי בוגרי ישיבות. ל'יוצאי פונוביז'' ליוצאי 'אור ישראל' ועוד".

"החרב של האפליה מונחת כבר עשר שנים לפתחם של הסמינרים", הוסיף מזכיר המועצת, "כל הסיפור של האפליה זה מן הטרפה וקשקוש אחד גדול. יש בדיקה אמיתית עם מנטליות של משפחה וזה גם לאשכנזים. יש אשכנזיות שאין להן סידור ויש ספרדיות. יש בנות שנוסעות לנתניה ורחובות מבני ברק. גם בת אשכנזיה לא מתאימה לכל סמינר שהיא רוצה ללכת וזה שהיא רוצה ללכת לסמינר מסוים בגלל החברה שלה זה לא אומר שזה מתאים לה".

רובינשטיין טוען כי מה שאנחנו רואים אלו "הבדלי מנטליות", כלשונו. "אני לא יודע למה מובילים את זה. זה שיש אחוזים, צריך לבדוק את זה. בבני ברק יש סמינר שלא מקבל בנות שהאמהות נוהגות. למה? יכולים להגיד שהמנהל לא מבין ולא עדכני אבל אולי צריך לבחון אולי יש במגזר מסוים יותר אמהות נוהגות.

"יש משפחות שנוסעות לחופשות לבתי מלון שלא נדבר על חופשות בחו"ל. לא רוצים בסמינרים מסוימים את הדרך הזו. אולי צריך לבדוק במכלול של הבדיקה, אולי באותו מגזר, אותה חבורת אנשים שלא מתקבלים, אולי הם שייכים לתת מגזר הזה. אולי שיעשו בדיקה רצינית ויפסיקו לדבר על הקשקוש של האפליה".

במהלך הריאיון, כתב 'כיכר השבת', ישראל כהן, פרש את הלכי הרוח ברחוב החרדי והתגובות בנוגע למכתב הרבנים נגד רישום אזורי. כשטען רובינשטיין כי אין אפליה סבר כהן לעומתו "אני לא חושב שלומר אין אפליה זה נכון" אמר וכשנשאל בתגובה רובינשטיין האם הוא 'מנותק מהמציאות' כלשון המראיין, ענה "אין אפליה. יש הבדלי מנטליות".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר