תיעוד ענק

תיעוד ענק: הרבי מויז'ניץ חנך בית מדרש חדש בביתר עילית

במעמד האדמו"ר מויז'ניץ נחגגה חנוכת הבית לבית המדרש המפואר של החסידות בעיר ביתר עילית, בהשתתפות אלפי חסידים, רבנים ואישי ציבור • צפו בתיעוד ענק (חסידים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

אלפי חסידים, רבנים, עסקנים ותושבי ביתר עילית ובראשם האדמו"ר מויז'ניץ חגגו ברוב פאר והדר את חנוכת בית המדרש החדש של החסידות בביתר עילית אשר נבנה בעפילותו של הרה"ח דוד זיידה מנכ"ל מוסדות ויז'ניץ בביתר בתרומתו של החסיד הרה"ח יהודה פרידלנדר ואחותו מרת גוטמן לעילוי נשמת הוריהם נ"ע.

המעמד החל בקבלת פני האדמו"ר בתהלוכה של ילדי החסידות אשר קיבלו את פני האדמו"ר בכניסה לעיר יחד עם רבנים, הנדיב, ראש העיר מאיר רובינשטיין ונציגי הציבור.

לאחר מכן פנה האדמו"ר לעבר בנין בית המדרש החדש שם קבע מזוזות בכניסה הראשית.

הרה"ח מנחם מענדיל אוירבוך פתח בדברי ברוכים הבאים אח"כ נעמד האדמו"ר על מדרגות הבנין ומשם צפה בזקני החסידים מוציאים את ספרי התורה מהמבנה הארעי אשר שימש את אברכי החסידות. ספרי התורה הוצאו מהמבנה כשבציבור אוחזת התרגשות והאדמו"ר עומד למעלה וצופה בקהל ומשלהב אותם. הריקודים נמשכו דקות ארוכות כשספרי התורה נמסרים מדי פעם בין זקני החסידים המרוגשים.

ספרי התורה הוכנסו לבית המדרש, לאחר תפילת ערבית ערך האדמו"ר טיש לחיים קצר במסגרת זו מסר הרב דוד פרידלנדר בשם משפחת התורם את ברכתה והזכיר שאביו הרב מרדכי פרידלנדר שהיה בן דודו של הנדיב היה זה שאמור היה להעביר את הדברים אך בצוק העיתים נלקח הוא לגנזי מרומים. משם פנה הקהל לעבר מתחם האוהל הענק שם סעדו את ליבם המשתתפים בסעודת חנוכת הבית.

התרגשות אחזה בקהל עת הופיע האדמו"ר, ומקהלת ויז'ניץ עם הסולן יענקי דסקל פצחה בשירות ותשבחות, לאחר מכן נשמע בקשב רב דברי רבה של שחנאי הרב גרינברג אשר שיבח את הנגיד הרב פרידלנדר כמו כן הוקרא מכתבו של האדמו"ר מסדיגורא אשר נבצר ממנו להשתתף בשמחה.

לאחר מכן כובד ראש העיר מאיר רובינשטיין לשאת דברים. כמו כן נמסרו תעודות הוקרה לתורמים הנכבדים אשר השתתפו בממונם להצלחת האירוע.

בקשב רב נשמעו דבריו של האדמו"ר אשר גם הוא שיבח את הנדיב העסקנים וראש העיר.

השמחה נמשכה למשך השבת כאשר האדמו"ר עורך את התפילות והטישים בבית הכנסת החדש והאוהל הסמוך שנבנה במיוחד לקלוט את האלפים שבאו לחסות בצילו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר