20 עובדי בית הנשיא מתבצרים במשרדיהם

משבר בין עובדי בית הנשיא בבניין עופר בגבעת שאול ובין המנכ"ל בשל התכנית להעביר אותם למתחם קרוב לבית הנשיא ברחביה. העובדים מונעים את כניסת המפנים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך Ynet)

עימות מתוקשר בין 20 עובדי בית הנשיא, רובם עובדים קבועים, לבין מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי הוביל לכך שהעובדים מתבצרים במשרדי בית הנשיא בבית עופר בגבעת שאול בירושלים ומסרבים להתפנות משם ולעבור למשרדים החדשים שיועדו להם.

על פי הדיווח ב-ynet, בית הנשיא מבקש לפנות את השלוחה בבית עופר ולהעביר את העובדים למשרדים במכון ון ליר שצמוד לבית הנשיא מטעמי התייעלות. העובדים טוענים שמדובר במהלך חד צדדי וכי לא דאגו לעובדים לחניה באזור מכון ון ליר, מה שייאלץ אותם לחפש חניה במשך כ-45 דקות מדי יום. בנוסף, לטענתם הנדסת האנוש במשרדים החדשים גרועה ואינה עומדת בתנאים של מנהל הדיור הממשלתי. המשרדים החדשים קטנים מדי והעובדים צפויים לשבת כשפניהם לקיר - ללא חלונות.

בשבוע האחרון התפוצץ המשא ומתן בין הצדדים. למרות סירובם של העובדים, הנהלת בית הנשיא הודיעה שהיום יפונו המשרדים בבית עופר מהציוד. לפיכך החליטו העובדים להתבצר במקום ולא לאפשר למפנים להיכנס.

לטענת דנה בן ראובן, מנהלת מכרזים והתקשרויות בבית הנשיא שעובדת בבית עופר, הנהלת בית הנשיא מאיימת לפנות את העובדים בכוח. "העובדים הקבועים של בית הנשיא משרתים את הבית בהנאה, אבל יש גבול. אי אפשר שעובד יהיה טרוד בלחפש חניה שעה, יישב במשרדים בתת תנאים ועוד יצפו שייתן את השירות המיטבי לנשיא", הוסיפה.

העובדים הממורמרים מקבלים את תמיכת ההסתדרות בירושלים, ראש מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל, תומך במאבקם של העובדים כמו גם ועד עובדי בית הנשיא שתומך אף הוא במאבק.

גורמים בבית הנשיא מסרו כי מדובר בכעשרה עובדים של בית עופר וכל השאר - אנשי הסתדרות. "מר דני בונפיל החליט לקחת את עובדי בית עופר כבני ערובה פוליטיים לצערנו. בכל מקרה שום מהלך לא יקרה בכוח, לכן אין שום התבצרות. אף אחד לא מבקש מהם ללכת משם ואם זהו רצונם נמתין להם בסבלנות".

בית הנשיא מסר בתגובה: "צר לנו שזוהי תגובתם של עובדי מדינה אל צעדי ייעול ארגוניים ותקציביים שיצאו לדרך לאור בקשתם להעביר את משרדיהם אל קרבת בית הנשיא. בקשת העובדים התניעה תהליך שעלותו כשלושה מיליון שקלים, ומטרתו התייעלות ושיפור של תהליכי עבודתם וסביבתה. לצערנו, מאז שנחטף השיח מול העובדים על ידי מר בונפיל, החלו צפות סיבות לא מקצועיות ובוודאי שלא ענייניות לשינוי עמדתם הפתאומית באשר למעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר