"אין צורך להוסיף גזירה על הבנות"

גפני לאיתמר בר עזר: "לוקה בהתעלמות מערבות הדדית"

איתמר בר עזר, מנהל אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים, אסר על מנהלי הסמינרים לקלוט לכיתות ט' "תלמידות חוץ", בתגובה, הוא זוכה למכתב חריף מח"כ גפני, הקורא לו לבטל את ההחלטה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
איתמר בר עזר (באדיבות המצלם)

איתמר בר עזר, מנהל אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים, אסר על מנהלי הסמינרים לקלוט לכיתות ט' "תלמידות חוץ" - תלמידות מיישובים מחוץ לירושלים, ובתגובה זוכה למכתב חריף מח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים.

"הועבר אלי מכתב שלך למנהלי המוסדות העל-יסודיים בירושלים ובו אתה מודיע כי לא יקלטו תלמידות לכיתות ט' מישובים מחוץ לירושלים", פותח גפני את מכתבו.

גפני ממשיך וכותב כי "בדיון שקיימתי עם המנכלית היוצאת של משרד החינוך הגב' מיכל כהן ואנשי משרדה, סוכם כי יקלטו תלמידות על-יסודיות מהישובים הסמוכים לירושלים שאין בהם מוסד דומה כמקובל בחינוך המ"מ והממ"ד מכיוון שמדובר בישובים הכלולים במחוז ירושלים כך חל גם על החינוך החרדי".

המכתב של גפני

"אנשי משרד החינוך אף שוחחו על כך עם הממונים בעיריית ירושלים", מציין גפני ותוקף את בר עזר: "מכתבך זה סותר לחלוטין את הסיכום המדובר, אך הוא אף לוקה בהתעלמות מערבות הדדית הקיימת בעם היהודי וכי לאן יילכו ללמוד בנות אלו".

"ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בארץ וב"ה מוסדות רבים בקרבה, החוק, ההגיון והמוסר הציבורי והיהודי מחייב קליטת בנות חרדיות בישובים הסמוכים לירושלים בשווה לחינוך המ"מ והממ"ד כאמור", כותב גפני.

לסיום, כותב גפני: "די לבנות החרדיות הלומדות בבית יעקב שמופלות לרעה בנושאים שונים על ידי גורמים הרחוקים מחינוך זה ואין צורך להוסיף עליהן גזירה שלא ניתן לעמוד בה דווקא מאישים מבית מדרשנו".

"אודה לך על קיום דיון מחודש בנושא זה", חותם גפני את מכתבו לבר עזר.

המכתב של צביקה כהן

בשעות הצהריים צביקה כהן, מחזיק תיק חינוך חרדי, הציג בפני חברי מועצת העיר את המכתב ששלח ביום חמישי לבר עזר, בו כתב לו: "מאחר ולא התקיים דיון מעמיק ובוודאי שלא היה סיכום בעניין, משכך החלטתך בעניין מבוטלת ומדיניות האגף כפי שהיתה טרם הוצאת מכתבך - היא הקובעת".

תגובת איתמר בר עזר לדברים לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר