הבריח כחצי מיליון אירו במכונה ל"שערות סבתא" - והפסיד אותם

צעיר חרדי מצרפת ניסה לפני יותר משנה להכניס לתוך שטח ישראל סכום עתק, בתוך כלים שונים, ולאחרונה הוטל עליו כופר הגיוני: קנס בערך אותו הסכום בדיוק (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חלק מהסכום שנתפס (צילום: רשות המסים)

הצעיר החרדי שניסה להבריח לישראל לפני יותר משנה 541 אלף אירו, בין השאר בתוך מכונה ל"שערות סבתא", נקנס בכ-2.4 מיליון שקל, סכום השווה בשקלים לסכום הכספים שנתפסו.

כזכור, עקיבא ז'רדון תושב צרפת נחת בנתב"ג בטיסה מפריז, ובזמן ההמתנה עוכב לבדיקה על ידי שוטרי משטרת ישראל. בסיום הבדיקה, פנה למסלול הירוק במכס ועוכב גם שם על ידי בודקי המכס.

ה"כבודה" שנתפסה (צילום: רשות המסים)

בבדיקה שנערכה במשקף נמצאה עליו מעטפה ובה 7,000 יורו. החשוד נלקח לבדיקה מקיפה ובכבודתו נמצאו קמין חשמלי ומכשיר ביתי לייצור "שערות סבתא". המכשירים פורקו על ידי בודקי מכס נתב"ג ולהפתעתם, נמצאו בתוכם שטרות רבים של 50, 100, 200 ו-500 יורו שהוסלקו בצורה מקצועית במכשירים.

מספירה שנערכה על ידי בודקי מכס נתב"ג עלה שסכום ההברחה הינו 552,460 יורו. החשוד הועבר לטיפול יחידת חקירת מכס ומע"מ ירושלים, ומסר את גרסתו הראשונית, בסיומה נעצר.

היום (ראשון) נודע כאמור, כי ועדת הכופר קיבלה את גרסתו של ז'רדון, לפיה הוא לא ידע על הימצאות הכספים במזוודות שנשא בדרכו לישראל, וכי הוא שימש בלדר עבור אדם אחר בשם מאיר רוטמינר. יחד עם זאת, הוועדה לא קיבלה את טענתו של ז'רדון כי היה תמים לחלוטין ולכן הוטל עליו כופר בערך סכום ההברחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר