כואב ומביך

מה הישראלים גונבים מהחנויות: הרשימה המלאה

הגניבות מהסופרמרקטים והחנויות הפכו למכת מדינה, גם באזורים החרדיים. אנשי אבטחה מספרים על חלק מהמקרים הכואבים והמביכים. וגם: רשימה מלאה של המוצרים הנגנבים ביותר (צרכנות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שת גנבות בלבוש חרדי, בחנות למוצרי טיפוח. ארכיון (צילום: מצלמות אבטחה)

תופעת הגניבות בחנויות ובמרכולים. קצין הביטחון בסופרמרקט מוכר באזור המרכז מגלה: "יש לנו רשימה של כ-70 לקוחות, שהכניסה עליהם אסורה", בגלל שורת גניבות שביצעו בעבר. "במידה והם נתפסים בשנית גונבים, אני מערב מיד את המשטרה", הוא אומר.

לדבריו בראיון ל-mako: "אי אפשר לעקוב אחר הלקוחות כל הזמן. במרבית החנויות אין מספיק מאבטחים וקציני ביטחון לבצע את המעקבים. זו הוצאה כספית גדולה. לפעמים אנחנו סומכים על העובדים במחלקות שיהיו יותר ערניים יותר. אבל מניסיון גם חלק מהעובדים עצמם והספקים מעורבים בגניבות של מיליוני שקלים בשנה".

יצויין, כי לא רק המצוקה מובילה לגניבה. גם אישה מצפון תל אביב, שמצבה הכלכלי בהחלט לא רע, נתפסה כשעל גופה כמה חפיסות של גבינות תוצרת הולנד, ששווי כל אחת מהן עשרות שקלים.

גניבה מחנות קוסמטיקה בבני ברק (צילום: מצלמות אבטחה)

מקרה מזעזע במיוחד אירע לפני כחודשיים בסופרמרקט בנגב, בו נכנסה אישה עם עגלה גדולה ובתוכו התינוק שלה. עשרות קילוגרמים של עוף קפוא היא העמיסה על העגלה, במטרה לגונבם. הגניבה התגלתה, היות והתינוק ששכב בעגלה מירר בבכי - מהקור - ואחד העובדים ששמע את הבכי הבחין כי נוזלים מים מהעגלה. כשהוא הציץ פנימה, הוא נדהם לגלות אריזות רבות של חזה עוף ועוף קפוא.

לפי הסקירה ב-mako, בכמה סופרמרקטים גדולים - כולל באזורים החרדיים - החליטו באחרונה להשתיל עובדים סמויים ומאבטחים כלקוחות מן המניין כדי ללכוד גנבים פוטנציאלים.

מענין לציין, כי אף שבמשטרה קיימת מדיניות לצמצם הגשת כתבי אישום על גניבות חד פעמיות, מוגשים מדי שנה מאות כתבי אישום נגד לקוחות שנתפסו גונבים ממרכזי הקניות. לפי ההערכות, הנזק שנגרם לרשתות המזון מידי שנה נע בין 1.5 ל-2 אחוזים מהסחורה. השווי של האחוזים האלה מגיע למיליארדי שקלים.

ואלו הם המוצרים שנגנבים הכי הרבה מהסופרמרקטים: בשר צלי, עוף קפוא, מטרנה, סלמון מעושן, נקניקים, סכיני גילוח, אלכוהול, סבונים, בשמים, אבקות שיניים, משחות שיניים, מברשות וטיטולים.

המוצרים הנגנבים ביותר מרשתות הפורום: בשמים, תחבושות היגייניות, קרם פנים, סבון נוזלי ותרופות ללא מרשם.

חנויות הירקות מספקות את הדירוג הבא: אננס, אבוקדו, תמרים, שקדים וקיווי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר