פלוגות לוחמים וגייסות 'גיבורי כוח'

הגר"ש אוירבך למקורביו: 'להילחם עד טיפת הדם האחרונה'

מנהיג 'הפלג' הגר"ש אוירבך הורה למקורביו כי יש "להילחם עד טיפת הדם האחרונה". ב-17:00 יצאו אנשי 'הפלג' להפגנה בבני ברק. במקביל - מוקמות "פלוגות לוחמים" וגייסות "גיבורי כוח" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי שמואל אוירבך (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

'הוועדה להצלת עולם התורה' שמייצגת את המאבק נגד מעצר העריקים ומזוהה עם 'הפלג הירושלמי' הודיעה היום (ראשון) במבזק טלפוני לאלפי נמענים, על עליית מדרגה משמעותית בסגנון הפעולות שיינקטו מעתה, זאת בעקבות התבטאות חריפה במיוחד של הגאון רבי שמואל אוירבך בפני מקורביו.

הרב אוירבך התבטא כי "אנו נמצאים כעת במצב של שאול תחתית, ובמצב כזה יש רעה גדולה, אך עלינו מוטל להילחם עד טיפת הדם האחרונה".

היום, בשעה 17:00, ייצאו אנשי 'הפלג' להפגין בשעות אחר הצהריים בבני ברק בפינת הרחובות ז'בוטינסקי - בן גוריון. "מחאה נמרצת ונמסור נפשינו על קדושת שמו יתברך", כלשון ההודעה לפעילים.

בעקבות דבריו החריפים פרסמה הוועדה מוקדם יותר היום על אופי מאבק חדש, בו פלוגות הלוחמים נגד גזירת הגיוס יחולקו לגייסות בשם 'גיבורי כוח', כשהפלוגה המרכזית של 'גיבורי כוח' מטרתם תהיה העצמת ההפגנות ברחבי הארץ, ופלוגות נוספות קטנות, יצורפו לפעולות מיוחדות במאבק נגד גזירת הגיוס, ויפורסמו בשעות או הימים הקרובים.

בתוך כך ההיערכות לעצרת הגדולה שתתקיים ביום שלישי, ממשיכה ביתר שאת, ומיקומה נקבע ככל הנראה בתחילת רחוב מלכי ישראל. מתחם העצרת יתחיל מרשות השידור בפינת רחוב שרי ישראל, ועד למחנה שנלר לשעבר.

ל"כיכר השבת" נודע כי יתכן וב'עדה החרדית' וב'פלג הירושלמי' מתכוננים לשלב במהלך העצרת, תפילה מיוחדת נגד ראש מדור בני ישיבות בצה"ל ששימש בעבר ואף במשפטו של תלמיד הישיבה העריק ישראל מאיר טולידנו כעד מטעם התביעה, על מנת להכניס את בחורי הישיבות שאינן מתייצבים לחודשי מעצר ארוכים בכלא הצבאי.

בעיתון 'הפלס' הבוקר הופיעה ידיעה בה נכתב כי 'הרבנים שליט"א אמרו כי מלבד המחאה הציבורית והחוקית יש לזכור שאין כוחינו אלא בפה ועל יראי השם לשאת תפילה מעומק הלב לאבינו שבשמים על סבלם של בני הישיבות תחת ידו של האיש'.

ב'עדה החרדית' הנפיקו מסמך בקשה לתפילה מיוחדת ופרקי תהילים מסוימים נגד יעקב ראשי ופעולותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר