מביך: נער בן 17 חשף טעות במדידות של נאס"א

במסגרת פרויקט לימודי, מייקל סולומן, תלמיד בן 17 מהעיר שפילד בבריטניה, גילה דפוס מחשיד במדידות הקרינה שקלטו החיישנים של נאס"א, כאשר בכל פעם שלא נקלט מידע התקבלה קריאה שלילית במקום אפסית. בנאס"א הודו שמדובר בטעות ובקשו ממנו לעזור להם בפתרון הבעיה (בעולם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לטעות זה אנושי, אין ספק, אבל תודו שיש סיטואציות בהן טעויות לא יתקבלו בהבנה או בברכה, כמו נניח כשמדובר בחישובים של תחנת החלל האמריקנית - נאס"א. טעות שהתגלתה במדידות של סוכנות החלל הבילאומית שמגייסת את טובי המוחות אל בין שורותיה, הסבה מן הסתם, אי נעימות רבה לנוגעים בדבר, אך ניתן לשער שהעובדה שאת הטעות חשף... ילד בן 17 גרמה להם להסמיק מעט יותר.

הכל התחיל כשבמסגרת פרוייקט למידה ארצי בבריטניה, שנותן לתלמידים מרחבי המדינה הזדמנות לעבור על מידע אמיתי של נאס"א, נחשף מייקל סולומן, תלמיד בן 17 לנתוני רמת הקרינה בתחנת חלל בה שהה האסטרונאוט הבריטי טים פיק.

במהלך הדיון בכיתתו של סולומן על המידע שתועד על ידי הגלאים, הוא הבחין בדפוס מוזר שחוזר על עצמו ושעורר את חשדו. בזמן שחיישני הקרינה לא קלטו אף מידע, הסתמנה קריאה שלילית במקום אפסית. "שוחחנו בכיתה על הנתונים, ואז הוא פתאום הרים את היד ושאל, 'למה כתוב שיש 1- אנרגיה שם?", סיפר ג'יימס אוניל, מורו של סולומן.

המורה שהבין שמדובר בטעות מאחר ולא קיימת אנרגיה שלילית בחלל, עודד את התלמיד לפנות בעצמו לנאס"א ולדווח להם על הטעות שגילה. ובכן, התברר שהמדענים המומחים בנאס"א לא ממש הבחינו בטעות הזאת, וגם אם ידעו על קיומה של שגיאה בנתונים סברו כי היא מתקבלת לא יותר מפעמיים בשנה. אז זהו, שלא, סולומן בן ה-17 הוכיח כי היא מתרחשת כמה פעמים ביום.

בראיון לרשת BBC בשבוע שעבר, סיפר סולומן שבנאס"א "העריכו מאוד" את התגלית, ואף זימנו אותו לעזור להם לפתור את הבעיה. "זה היה די מגניב לכתוב אימייל לנאס"א", אמר סולומן שכפי שהצלחתם לנחש, מגלם את דמות ה'חנון' המיתולוגי שסובל גם מהצד הפחות ורוד של הסיפורים מהסוג הזה - החברים. "הם חושבים שאני חנון, כמובן", סיפר ל-BBC. "זה מין שילוב של קנאה ושעמום כשאני מנסה להסביר להם את כל הפרטים. אני לא מנסה להוכיח שנאס"א טועים - אני רוצה לעבוד איתם וללמוד מהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר