ברצינות? מצלמות אבטחה בסין ימנעו גניבה של... נייר טואלט

בארץ בה מוחות של קופים נחשבים למאכל מלכים, חשבנו ששום דבר כבר לא יוכל להפתיע אותנו. אז סליחה סין שהמעטנו בערככם, כי שוב הצלחתם להוכיח לנו שבמעצמה האסייתית הכל, אבל באמת הכל, אפשרי (מעניין)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עד היכן מגיעה עינה הבוחנת והרואה הכל של ממשלת סין? עד חדרי השירותים הציבוריים. האמת, שבארץ בה מוחות של קופים נחשבים למאכל עשירים, חשבנו ששום דבר כבר לא יוכל להפתיע אותנו. אז סליחה סין שהמעטנו בערככם, כי שוב הצלחתם להוכיח לנו שבמעצמה האסייתית הכל, אבל באמת הכל אפשרי.

על פי הגרדיאן הבריטי, אחד ממתחמי השירותים הציבוריים העמוסים ביותר בבייג'ינג יתחיל לספק נייר טואלט רק לאלו שיזדהו תחילה במכשיר לסריקת פנים. ההחלטה על נקיטת הצעד המפתיע נעשתה מתוך מטרה להתמודד עם התופעה ההולכת ומתרחבת של גניבת נייר טואלט על ידי קשישים.

אז ככה זה יעבוד: אם אתה רוצים נייר טואלט, עליכם להסיר את הכובע או המשקפים ולעמוד מול מצלמה באיכות גבוהה למשך שלוש שניות. רק אז תקבלו את קצבת נייר הטואלט באורך של 60 ס"מ. לתחמנים שביניכם - קבלו את הנתון הבא: במידה ותופיעו במקום לעתים קרובות מדי, המצלמה תזהה אתכם ותדחה את בקשתכם המוגזמת לנייר טואלט. אה, ואם הקצבה הנדיבה של הטואלט לא סיפקה אתכם, אתם בבעיה חמורה, כי תאלצו להמתין 9 דקות ארוכות עד שתתאפשר מנה נוספת.

כמובן, שהחדרת מצלמות לתוך מקום פרטי ואינטימי כל כך עוררה אי אלו תהיות ותלונות. "חשבתי שהשירותים הם המקום האחרון בו יש לי זכות לפרטיות, אבל גם שם הם מסתכלים עלי", כתב משתמש של Sina Weibo, הגרסה הסינית של טוויטר.

בעיה נוספת היתה האמינות והיעילות של המכונות. דווח על תקלות רבות במכשירים שאילצו את המשתמשים להמתין מספר דקות עד לאספקת הנייר. במקרים אחרים, המכונות הפסיקו לפעול לגמרי, וצוות המקום היה צריך למסור את נייר הטואלט ביד. בנוסף, כאשר הטכנולוגיה הזו יושמה לראשונה, הצוות היה צריך להיות נוכח במקום כדי להסביר איך המכונה עובדת.

בקיצור, מדובר בהרבה יותר מידי עיניים בחדר שירותים אחד. אז בואו נקווה שהמגמה זו לגמרי תשאר בגבולות בייג'ינג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר