הפעילות נחשפה

דיווח: המוסד פעל לגייס סוכנים כפולים בפריז

העיתון "לה מונד" הצרפתי מדווח כי המוסד הישראלי ניסה לגייס סוכנים משירותי הריגול הצרפתי, זאת במהלך מבצע משותף שהתרחש בין השנים 2010 ל-2012 (חדשות, בעולם)

פריז. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

סוכנים כפולים: העיתון "לה מונד" הצרפתי מדווח כי המוסד הישראלי ניסה לגייס סוכנים משירותי הריגול הצרפתי, זאת במהלך מבצע משותף שהתרחש בין השנים 2010 ל-2012. לפי הדיווח בעיתון, בעקבות ההסתבכות, מפקד תחנת המוסד בפריז ועובד בשגרירות ישראל - נאלצו לעזוב את צרפת.

המידע נחשף בעקבות חקירה שמתנהלת נגד ראש הביטחון הלאומי הצרפתי באותן שנים, ברנרד סקווארסיני, החשוד בשימוש במידע מסווג למטרות פרטיות.

מהפרטים עולה כי המוסד ניהל מבצע בשם "רטפיה" - בידיעת הצרפתים - שנועד להשיג מידע על הנשק הכימי המצוי בידיו של נשא סוריה בשאר אסד.

במהלך המבצע, אותו ניהל מפקד תחנת המוסד בפריז, המכונה בדיווחים ד"ק, נשלחו לפריז סוכנים ישראלים תחת שם בדוי. מפקד התחנה ניצל את המגע היומיומי עם הסוכנים הצרפתים כדי להדק את הקשר עמם ואחד מהם אף תועד מגיע לסעודת שבת אצל ד"ק. אותו סוכן אף הגיע עם משפחתו לביקור בישראל ונועד עם סוכני מוסד בירושלים, זאת לאחר שעבר בדובאי לאימון ירי.

מבחינת שירותי הביון הצרפתי, נחצה כאן קו בין 'חברות בין קולגות' לניסיון גיוס סוכנים כפולים. על פי הדיווחים, ייתכן והסוכן הצרפתי אף קיבל מתנות ומזומנים - בניגוד לתקנות.

במהלך חקירותיו הצהיר סקווארסיני כי "שירות הביטחון הפנימי הודיע לו כי ספק שירותים התרועע באופן קרוב ביותר עם סוכנים לשעבר שהופעלו במסגרת פעולות משותפות עם המוסד וכי זה כנראה ניסיון של המוסד לחדור לשירות הביון הצרפתי".

"לה מונד" דיווח עוד כי ראשי הביון הצרפתי התלוננו אצל ראשי המוסד וכתוצאה מכך נאלצו שני עובדי שגרירות ישראל בפריז לעזוב את המדינה, ובהם ד"ק שניהל את פעילות המוסד בצרפת.

בנוסף, הסיווג הביטחוני של כמה סוכנים צרפתים שהשתתפו באותו מבצע נגד סוריה, צפוי להישלל בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר