סאגת הרישום לסמינרים

באלעד נענו לגדולי ישראל; רק 2 בנות נרשמו ברישום אזורי

לאחר תום שני ימי הרישום עליהם הכריזה עיריית אלעד, התברר כי מתוך עשרים בנות שלא התקבלו - רק שתי בנות, אשכנזיות, נרשמו ב'רישום אזורי' • העירייה לביהמ"ש: "ביצענו את הפסק" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן וההוראה הנחרצת (צילום: Yaakov Naumi/Flash90. עיבוד: כיכר השבת)

סאגת הרישום האזורי באלעד: לאחר תום שני ימי הרישום עליהם הכריזה העירייה במודעה בעיתון המקומי, כשבכך היא קיימה את החלטת בית המשפט שכפה עליה לעשות רישום אזורי, התברר כי מתוך עשרים בנות שלא התקבלו וקיבלו תשובות שליליות - בסך הכל רק שתי בנות, שניהן ממשפחות אשכנזיות, ניצלו את חלון ההזדמנויות שהעניק להן בית המשפט ונרשמו לסמינרים.

עוד בנושא:

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי לסמינר "דרכי חנה" לא נרשמה אף לא בת אחת, ואילו לסמינר "לדעת חכמה" נרשמו שתי בנות, האחת שקיבלה בעבר תשובה שלילית והשנייה שלא השלימה מבחינה טכנית את הליכי הרישום במועד.

גורמים חינוכיים בעיר אומרים ל"כיכר השבת" כי "מתברר שרוב מוחץ מהורי הבנות נענו לקריאת גדולי הדור שפנו במכתבם - שנחשף בסוף השבוע ב"כיכר השבת" - ופורסם לאחר מכן ביומונים החרדיים, לתושבי אלעד שלא להתפתות לרישום האזורי.

לדבריהם, "מתוך 200 תלמידות (מהן כאמור 180 התקבלו ו-20 קיבלו תשובה שלילית) הגיעו לרישום האזורי רק 2 בנות".

תגובת העירייה

"כעת נוצר מצב שההורים מעצמם העדיפו שלא להירשם זאת בהוראת גדולי ישראל ועל כן יש לקיים דיון פנימי בין העירייה למשרד החינוך כיצד לנהוג במצב הנתון", הם מוסיפים.

לדבריהם, "אין סיבה שבית המשפט יבטל את הרישום הקודם ולכן ההערכה הינה שהרישום הרגיל ייותר על כנו בייחוד שהוכח שהמתווה האזורי אינו ישים בהתאם להוראת גדולי ישראל".

בתוך כך, היועץ המשפטי של עיריית אלעד, אמיר בירנבוים, שיגר תגובה לבית המשפט המחוזי בה כתב כי העירייה ביצעה את הפסק. "כבר בתחילה תבהיר העירייה כי הפרסום על פי החלטת ביהמ"ש הנכבד בוצע וזאת בעיתונות באותו אופן בו בוצע הפרסום המקורי", הוא כותב בתגובתו.

בהמשך, כותב היועץ המשפטי, כי "החלטת בית המשפט הורתה על ביצוע הפרסום ובשום אופן לא על ביטול רישומן של מאות בנות שבוצע על פי בקשת הוריהן והסכמת המשיבות ואף הדגיש בהחלטתו כי המתווה אינו אוסר רישום למוסד שונה מהאזורי ככל שהדבר נעשה על פי בקשת ההורים ורצונם".

ל"כיכר השבת" נודע כי מחר יתכנסו ראשי 'איגוד הסמינרים הארצי' לדון בין היתר בהשלכות של אמירתם הנחרצת של גדולי ישראל נגד קיום רישום אזורי זאת למרות החששות המוקדמים שהיו בקרב גורמים משפטיים כאלו ואחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר