הפגנות סוערות

רוסיה מאשימה: המארגנים שילמו למפגינים

בקרמלין מאשימים את מארגני הפגנות הענק במדינה ב"פרובוקציה" ותשלום למפגינים מאות מתוכם נעצרו אתמול במהלך ההפגנות בערים השונות במדינה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגין נעצר אתמול (צילום: מתוך טוויטר)

מאות מפגינים נעצרו בהפגנות ברוסיה ביניהם מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני שנעצר והיום נקנס ב-350 דולר, אך במוסקבה דוחים את קריאות האיחוד האירופי וארצות הברית לשחרר את מפגיני האופוזיציה שנעצרו אתמול במהלך הפגנות מחאה "לא חוקיות", הממשל הרוסי טען שמארגני ההפגנות ברחבי רוסיה שילמו לצעירים להשתתף בהן.

אלפי אנשים יצאו לרחובות למחות על השחיתות הציבורית ולדרוש את התפטרותו של ראש הממשלה דמיטרי מדבדב. לטענת הארגון שבראשו עומד נבלני, "הקרן למלחמה בשחיתות", מדבדב צבר נכסים אדירים, בהם נדל"ן, יאכטות, כרמים ואף בית לגידול ברווזים ומסיבה זו נשאו אתמול מפגינים רבים כרזות שבהן נראו ברווזי צעצוע צהובים.

הממשל מבחינתו כאמור, טען שמדובר במחאה מאורגנת וממומנת. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב שוחח עם כתבים במוסקבה, כינה את הפגנות המחאה "פרובוקציה", ואמר שהרשויות חוששות שפעילי אופוזיציה ינסו לעודד אנשים לעבור על החוק שוב בעתיד. עם זאת, אמר פסקוב, הקרמלין יקשיב לסיבה שבגינה יצאו אנשים רבים להפגין ברחובות הערים נגד הממשלה הרוסית.

קודם לכן האשים הקרמלין את מארגני הפגנות המחאה בליבוי אלימות. פסקוב אמר שהקרמלין מכבד את הזכות להפגין, אבל טען שההפגנות אתמול לא היו חוקיות והאשים את המארגנים ב"הטעיה מודעת של האנשים".

המעצרים הרבים ברוסיה עוררו ביקורת פוליטית גם ממדינות נוספות. ממשלת גרמניה מתחה ביקורת על מעצרם של מאות מפגינים ברוסיה. דובר הממשלה סטפן זייברט קרא לרוסיה לכבד את זכויות האדם שחשובים מאוד לדבריו לדמוקרטיה הרוסית. כמו כן, הממשלה הגרמנית גם מתחה ביקורת על המעצר ההמוני של מפגינים בבלרוס.

האיחוד האירופי קרא לרשויות ברוסיה לשחרר את המפגינים העצורים. בהודעת האיחוד נמסר שפעולות המשטרה הרוסית "מנעו את הניצול הבסיסי של חופש הביטוי ההתאגדות בדרכי שלום - שהם זכויות יסוד מקודשות בחוקה הרוסית". בבריסל גם קראו לרוסיה לקיים את כל ההתחייבויות הבינלאומיות שלה, לקיים זכויות אלה ולשחרר ללא דיחוי את המפגינים הלא אלימים שנעצרו.

מפגן המחאה אתמול, מוולדיווסטוק שבמזרח הרחוק של רוסיה ועד לערים הקרובות יותר ללב אירופה, היה כנראה הגדול ביותר שידעה רוסיה מאז הפגנות הענק נגד הנשיא ולדימיר פוטין לפני חמש שנים. ההפגנות ההן נערכו בשל הטענות לאי סדרים ולזיופים בבחירות לפרלמנט ולכן ככל הנראה הגיב הממשל הרוסי בצורה נחרצת כנגד המפגינים הרבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר