המקהלה בוטלה

ילדות לא יורשו לשיר בטקס יום הזיכרון בשכונת הר חומה בירושלים

הויכוח בין חברי המנהל הקהילתי בשכונת הר חומה על האופי הרצוי לטקס הממלכתי בשכונה המעורבת, הוביל להחלטה של היו"ר החרד"לי לביטול מקהלת הילדות באירוע הפומבי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מקהלת ילדות, אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: מתוך אתר COL)

הופעתה של מקהלה עם ילדות באירועי יום הזיכרון הקרוב בשכונת הר חומה בירושלים, בוטלה על ידי המנהל הקהילתי. את הצעד יזם היו"ר הנחשב לחרדי-לאומי, שלמה גולברי.

לדבריו, "לאחר התייעצות עם מספר גורמים נראה לי בשלב זה נכון לבטל את כל השירה מכל סוג שהוא ולהשתמש בקטעי מוזיקה מוקלטים או כאלו המבוצעים על ידי כלי נגינה".

בשכונת הר חומה בדרום ירושלים, המוכרת גם בשמה הרשמי 'חומת שמואל', מתגוררת אוכלוסיה מכל המגזרים. רעיון שעלה בישיבה משותפת לפני כשבועיים הוא שהמגזר החילוני יוותר על שירת נשים והמגזר הדתי יוותר על דברי הרב בטקס.

אלא שלפי הדיווח ב-ynet, בישיבה האחרונה של ועדת הנוער אמר היו"ר גולברי, כי יש בעיה למגזר הדתי לוותר על דברי הרב והציע איזון בכך שיגיע נציג חילוני לשאת דברים, במקביל לדברי הרב. הנציגים החילונים בוועדה הציעו שהשירה תתבצע על ידי מקהלת ילדים.

המכתב ששלח גולברי לקראת אירועי יום הזיכרון. "לבטל את כל השירה" (צילומסך: מתוך ynet)

במכתב שהוציא אתמול (ראשון) גולברי לחברי הוועדה הוא כותב, כי לאחר בדיקה שערך, "ההצעה לפיה תשיר מקהלת ילדים לא תהיה מקובלת על כל התושבים. לכן נראה לי בשלב זה נכון לבטל את כל השירה מכל סוג שהיא, ולהשתמש בקטעי מוזיקה מוקלטים או כאלה המבוצעים על ידי כלי נגינה".

"מקווה שדבריי היוצאים מן הלב ייכנסו אל הלב ונשכיל כולנו להקטין מחלוקות בינינו", חותם גולברי את מכתבו.

אהרון ליבוביץ', חבר עיריית ירושלים מסיעת 'ירושלמים' זועם: "הדרת ילדות מקדמת הבמה היא התגלמות ההגזמה וההקצנה בעת הזאת. הציבור המתון בישראל ובעיר הבירה נמצא תחת מתקפה. לא יכול להיות שגורמים קיצוניים והזויים יקבעו לנו את סדר היום וישתלטו על אופי המרחב הציבורי".

"יש כאן הידרדרות חברתית ועיוות מוסרי, ואסור לנו יותר לשתוק. אין שום בעיה עם ילדות ששרות במקהלה בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל. אני חושב שמי שאוסר על שירת ילדים - אז הבעיה שלו היא אישית ואישיותית. זאת לא דרך התורה, והגיע הזמן להגיד די", מוסיף חבר המועצה.

תגובת עיריית ירושלים לידיעה כפי שפורסמה ב-ynet: "הדברים כפי שנכתבו אינם על דעת העירייה או המדיניות העירונית. אם האירוע יתקיים כפי שמוצע במכתב, העירייה לא תתקצב אותו. אנו דוחים כל סוג של הדרה ולא נאפשר הדרה באירועים עירוניים. העירייה הודיעה למנהל הקהילתי כי הדברים אינם מקובלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר