מחקר חדש

"לפחות חמישית מהגרמנים הם אנטישמים מוצהרים"

"כ-20-25 אחוזים מהאוכלוסייה הגרמנית מביעים אנטישמיות, כשזה מגיע לביקורת על ישראל" - כך עולה ממחקר מדאיג חדש, שקושר את הנתונים הללו ל... רגשות אנטי אסלאמיים (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עיתונאים גרמנים בסיור בישיבת פוניבז'. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

פרופ' אנדרס צ'יק מגרמניה עורך כבר 14 שנה סקרים על שנאת זרים. תוצאות המחקר האחרון שלו מדאיגות מאוד, בהתחשב בעובדה כי חלפו כבר כשמונה עשורים מנפילת המשטר הנאצי.

בראיון ל-ynet מגלה הפרופסור, כי "יש עלייה באנטישמיות, במיוחד בתנועה הימנית הפופוליסטית, אך אנחנו רואים גם הבדלים בין אנטישמיות מסורתית - שהיא די נמוכה - לאנטישמיות מודרנית, במיוחד במה שנוגע לביקורת כלפי ישראל, שנמצאת בעלייה גדולה".

"אנטישמיות מקושרת לדפוסים אחרים של עוינות", מוסיף החוקר. "אנחנו קוראים לזה עוינות שמבוססת על קבוצות, ומתקשרת להתנגדות למהגרים. בגרמניה האנטישמיות קשורה אף לרגשות אנטי-איסלמיים".

לדבריו, "זה יכול להסביר למה יש הרבה פשעי שנאה בגרמניה. בברלין, למשל, תיעדנו 500 מתקפות כלפי יהודים בשנת 2016. אפשר להסביר זאת בכך שיהודים לא נתפסים כחלק אינטגרלי בחברה, אלא כזרים".

"אפילו שלעתים טועים לחשוב שהימין האירופי הפך לפרו-ישראלי בגלל שנאתו למוסלמים, זה לא מגביל את האנטישמיות נגד יהודים במדינה, כך שהתמונה מורכבת", הוא קובע.

במענה לשאלה אם יהודים נמצאים היום בסכנה בגרמניה, אומר אנדרס צ'יק בבירור: "כן, סכנה מוחשית, והיא מגיעה מצדדים שונים מאוד. יש אנטישמיות בתוך האוכלוסייה המרכזית, יש כאמור אנטישמיות מודרנית שמתבטאת בהתנגדות לישראל, ויש גם המון אנטישמיות מוסלמית, מצד קהילות מוסלמיות קיצוניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר