אנטישמיות במיטבה

חברת פרלמנט באוקראינה: "שונאת ז'ידים"

חברת הפרלמנט האוקראינית, סבצ'נקו אמרה את הדברים בראיון לטלוויזיה הממלכתית במדינה. זו לא הפעם הראשונה שהיא מעוררת סערות בהתבטאויות בעייתיות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הלנה טרשצ'וק, רדיו סבבודה)

"אין לי כלום נגד יהודים, אני לא אוהבת ז'ידים", כך אמרה אמש (ראשון) חברת הפרלמנט האוקראינית נדיה סבצ'נקו, במהלך ריאיון בטלוויזיה הממלכתית באוקראינה שעורר סערה רבה. סבצ'נקו פוליטיקאית פופולרית, טייסת קרב לשעבר שהוחזקה במעצר ברוסיה במשך שנתיים, שיגרה לאחרונה כמה אמירות בעלות אופי אנטישמי.

בריאיון אחר שהעניקה סבצ'נקו ברדיו בשבועות האחרונים היא נשאלה בשידור על ידי אחת המאזינות: "מדוע היום לא מדברים על כך שהיום באוקראינה יש כיבוש יהודי? פעם היה כיבוש מונגולי, פולני והיום יהודי?". סבצ'נקו השיבה לה: "כן, לא מרבים לדבר על זה אבל היום אין הרבה דם אוקראיני בשלטון".

בריאיון אמש היא התבקשה להתייחס לטענה כי דבריה אנטישמיים. "אין היום אנטישמיות באוקראינה", קבעה אך הוסיפה: "2% יהודים מחזיקים ב-80% משרות בכירות בשלטון". הקהילה היהודית במדינה גינתה בחריפות את דבריה.

סבצ'נקו נחשבת לאחת הפוליטיקאיות הפופולריות ביותר במדינה וזוכה להערכה ציבורית נרחבת. עם שחרורה מהשבי הרוסי, היא התקבלה באוקראינה כגיבורה ואף הוענק לה צל"ש על ידי הנשיא פטרו פורושנקו. עורך דינה של סבצ'נקו, יהודי בעצמו, שהגן עליה בעבר במשפט ברוסיה, טען כי "היא לא אנטישמית".

הקהילה היהודית באוקראינה טוענת כי דבריה של סבצ'נקו עם אנטישמיות טיפוסית והם מלאים בחשש שדבריה יעוררו תגובות מעשיות. לקהילה יש סיטואציה מורכבת שכן נשיא אוקראינה, ראש הממשלה ורבים מאנשי הפרלמנט וראשי אזורים וערים באוקראינה הם יהודים או חצי יהודים, דבר המעצים את תיאוריות הקונספירציה האנטישמיות בקרב אזרחים רבים במדינה שמאשימים את השלטון בשחיתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר