ביקורת חרדית מפתיעה

האדמו"ר מסאטמר נגד 'הפלג': "אין להם מסורת; הפקרות"

ביקורת חריגה מאוד נגד הפגנות "הפלג הירושלמי" שמשתקות מידי יום אזורים שונים בישראל. הרבי מסאטמר, מגדולי המתנגדים לגיוס לצה"ל, מגדיר את הפגנות הפלג כ"יוצרות כאוס". האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מהר"א מסאטמר. ארכיון (צילום: יוסי גולדברגר)

במהלך דרשת חיזוק שנשא האדמו"ר מסאטמר בהיכל ישיבת החסידות בקריית יואל, התייחס הרבי ל"גזירות הדת בארץ ישראל" ולמאבק על חוק הגיוס, והפתיע כאשר תקף בחריפות את האלימות בהפגנות "הפלג הירושלמי".

"הם לא קנאים, הם חדשים שאין להם מסורת איך להלחם. כבר מעל שישים שנה אנחנו נלחמים בציונים אבל לא היתה הפקרות שכזו. תושבי ירושלים חיים תחת קשיים, סגירת כבישים וכדומה, וכל זה בלי שיהיה אחראי על זה שיתן את ההוראה לעשות זאת".

האדמו"ר קרא לציבור ליטול חלק ביום תפילה "נגד הגזירה", ולהתפלל שגזירת הגיוס תתבטל, אולם הבהיר כי "אין דרכנו באלימות". לדבריו: "ההשתתפות שלנו ביום תפילה לא תהיה חלילה מתן הסכמה למעשי ההתפרעויות שלהם".

"יש אנשים שחייבים להגיע לעבודה, לישיבה, כולל, לרופא, עיר עם אלפי יהודים, סוגרים כבישים - אין יוצא ואין בא" ביקר הרבי את הפגנות הפלג שגורמות לעומסי תנועה ברחבי הארץ.

ניסיון לחסום כביש בירושלים, היום (צילום: אלעזר כהן)

"אצלנו בניו יורק יש גם כן בעיה בסוגיית מציצה בפה, לאף אחד עדיין לא עלה בראש שלו לסגור את לי אווניו, בדפורד אבניו, או אפילו הכביש המהיר ה-BQE שחוצה את וויליאמסבורג".

הרב הוסיף בביקורתו על חסימות הכבישים: "זה דבר שקל מאוד לעשות, עם כמה רכבים יכולים לעשות את זה וזה עושה כאוס בעיר... לאף אחד זה לא עלה בראש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר