"הרעישו עולמות נגד הגזירה"

16 רבנים ספרדים בעד הפגנת המחאה של 'הפלג' ו'העדה'

לקראת הפגנת 'הפלג' ו'העדה' מתפרסם מכתבם של 16 רבנים ספרדים, שבאורח מפתיע, קוראים להשתתף בהפגנה. הגר"מ צדקה: "מחייבים להתגייס; זה מביא רעה בר מינן לעם ישראל" (חרדים)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנת 'הפלג' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שישה עשר רבנים וראשי ישיבות ספרדים יוצאים בתמיכה בעצרת המחאה של 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית', שתתקיים הערב (שלישי) בירושלים, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

מכתבם של הרבנים מתפרסם הבוקר בעיתון 'הפלס' וברחובות הערים החרדיות, זאת לצד מכתב מיוחד של הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת 'פורת יוסף' נגד זה ש"מחייבים להתגייס".

במכתבו, כותב הגר"מ צדקה: "עד עתה לא היו בני הישיבות הולכים לצבא, ועתה אנו שומעים השכם והערב אשר הרבה בחורים מפתים אותם, או יש שמאיימים עליהם, או שאם פעם לא קיבלו את המכתב של ההתייצבות מסיבות שונות, ששינו את הכתובת וכדו', מחייבים אותם להתגייס, וזה הוא נגד התורה, וכן הוא דעת כל גדולי ישראל, וחלילה זה מביא רעה בר מינן לעם ישראל. ולכן עלינו לבקש מה' להעביר הגזירה, ושיתייחסו לבני הישיבות כדת של תורה".

במקביל מפרסם כאמור מכתבם של 16 רבנים ספרדים, בו נכתב: "חושך ענן וערפל מכסה ארץ, אלפי נערים ואברכים צעירים בני הישיבות, כבר נפלו בפח יוקשים בעטיה של גזירת הגיוס הנוראה המאיימת על המשך קיומה ומציאותה של היהדות החרדית באר"י. השלטונות עושים הכל על מנת לעצור את פריחתה שגשוגה ועצמאותה של היהדות החרדית בארה"ק, ולשם כך גזרו גזירה קשה לאבד את הדור הצעיר, ואם אין גדיים אין תיישים ח"ו.

"איך יערב לנו אכלו ושתו, בעת אשר יום יום מגיעים בשורות איוב על עוד ועוד נשמות קדושות שמוצאים אותם מן התורה, כיצד נוכל לחגוג את חג החירות, כאשר בני התורה נמצאים מאחורי סורג ובריח, על מנת לשבור את רוחם ולהכניעם שיאותו להכנס לצבא ולעזוב התורה אשר היא חיינו והיא מגינה על הדור".

באורח מפתיע הרבנים הספרדים קוראים לשומעי לקחם להשתתף בעמרת המחאה של 'הפלג' ו'העדה' וכותבים כי "חובת השעה וחובת כולנו, להקהל ולעמוד על נפשינו ונפש צאצאינו, ולהשתתף בעצרת התפילה והמחאה האדירה שתתקיים אי"ה ביום ג' ראש חודש ניסן תשע"ז הבעל"ט, לזעוק אי שמים נוכח גזירת השמד אשר יום יום מכלה ושורפת נשמות ישראל, ה"י".

הרבנים מוסיפים וכותבים: "עורו והתעוררו למען הצלת בחורי ואברכי ישראל מרדת שחת! הרעישו עולמות נגד הגזירה להעביר על הדת שאין לה אח ורע בכל העולם כולו. ומי שענה למרדכי ואסתר בשושן הבירה יעננו ע"ד כבוד שמו ית' במהרה דידן".

על המכתב חתומים הרבנים הגאונים: הרב אליהו טופיק – ראש ישיבת באר יהודה; הרב בן ציון מוצפי – ראש ישיבת בני ציון; הרב יצחק ברכה – ראש ישיבת עטרת יצחק; הרב ציון כהן – מרבני ישיבת פורת יוסף; הרב בניהו יששכר שמואלי - ראש ישיבת נהר שלום; הרב שלמה מחפוד – אב"ד יורה דעה; הרב יעקב שכנזי – מו"צ ורב שכונת בית ישראל; הרב אהרון ירחי – רב ומו"צ שכונת מקור ברוך; הרב יצחק טופיק - ראש ישיבת באר יהודה; הרב יעקב ישראל לוגסי – ראש כולל כתר שלמה ומגיד מישרים; הרב יוסף שרגא – רב בית כנסת יזדים; הרב מנשה שוע - הרב דוד פנירי - הרב יעקב שילוני מחכמי ורבני ישיבת אהבת שלום".

גם מכתבו של הגאון רבי ציון בוארון - שנחשף ב"כיכר השבת" - בו הוא תוקף את נציגי ש"ס והנציגם החרדים על חוק הגיוס, מתפרסם הבוקר ב'הפלס'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר