היחס השתנה

שגרירת ארה"ב באו"ם: לא מנגחים את ישראל

ניקי היילי נשאה הלילה דברים בוועידת איפא"ק והדגישה בדבריה את שינוי היחסים בין וושינגטון לירושלים והצהירה שוב כי ארה"ב לא תאפשר גינויה של ישראל (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ניקי היילי (צילום: האו"ם)

הממשל האמריקאי החדש ממשיך להכריז באופן ברור על שיפור היחסים עם ישראל. "נגמרו הימים שבהם היינו מתנגחים בישראל", אמרה הלילה (שלישי) שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בוועידה השנתית של איפא"ק, השדולה האמריקנית הפרו-ישראלית, שנפתחה שלשום בוושינגטון, וזכתה לתשואות רמות מצד הקהל.

היילי התייחסה להחלטה 2234 של מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות, שעליה לא הטיל הנשיא הקודם ברק אובמה וטו. את הצעד של אובמה הגדירה היילי כ"בעיטה בבטן הרכה", והוסיפה: "כולם באו"ם מפחדים לדבר איתי על ההחלטה הזו. זה אכן קרה, אבל תדעו שזה לא יקרה שוב".

עוד התייחסה היילי להסכם הגרעין עם איראן, והדגישה את מחויבותו של ממשל הנשיא דונלד טראמפ לפקח על איראן "כמו נץ" כדי לוודא שהיא עומדת בתנאי ההסכם.

זו לא הפעם הראשונה שהיילי מתייצבת לצדה של ישראל בצורה נחרצת, בחודש שעבר תקפה השגרירה האמריקנית בחריפות את ההטיה האנטי-ישראלית של האו"ם. "מועצת הביטחון אמורה לדון על איך לקדם שלום בינלאומי וביטחון, אבל הדיון שלנו על המזרח התיכון לא היה על התחמשות חיזבאללה בטילים לא-חוקיים בלבנון. הוא לא היה על הכסף והנשק שאיראן מספקת למחבלים, הוא לא היה על איך אנחנו מביסים את דאעש. הוא לא היה על איך אנחנו עוצרים את בשאר אסד שאחראי על טבח במאות אלפי אזרחים. לא, במקום זאת הדיון התמקד בביקורת על ישראל - הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון".

היילי הוסיפה בתדרוך הכתבים שהפך לוויראלי: "המוסר הכפול עוצר נשימה. רק לפני כמה ימים ביקשה ארצות הברית ללא הצלחה ממועצת הביטחון לגנות פיגוע טרור בישראל, כשמחבל פתח באש על אנשים שחיכו לאוטובוס ואז דקר אחרים. מועצת הביטחון לא תהסס לגנות פיגוע כזה בכל מדינה אחרת. אך עבור ישראל, הבקשה נדחתה וזו בושה". עוד אמרה: "אני כאן לומר שארצות הברית לא תעלים יותר עין מכל זה. אני כדי להבהיר את המחויבות היצוקה בברזל של ארצות הברית לישראל. אני פה כדי להדגיש שארצות הברית תהיה נחושה לעמוד נגד הההטיה האנטי-ישראלית של האו"ם".

חיבוק נוסף קיבלה ישראל אתמול בלילה כשסגן הנשיא, מייק פנס נאם בפני 18 אלף באי הוועידה ואמר כי "לאחר עשורים שבהם רק דיברו על העברת השגרירות לירושלים, הנשיא דונלד טראמפ שוקל את העניין ברצינות".

פנס אמר כי מטרת הממשל היא לכונן הסכם שלום בין ישראל והפלסטינים. "הנשיא טראמפ מחויב לכונן שלום בר-קיימא במזרח התיכון. ללא ספק יצטרכו להיעשות פשרות כדי להשיג שלום כזה, אך טראמפ לא יתפשר על ביטחון מדינת ישראל היהודית", הוסיף.

גם נתניהו שנאם אתמול בוועידה באמצעות שיחת ווידאו התייחס ליחסים החמים עם הממשל והודה לטראמפ על הקשר החם עם ישראל. "אמרתי זאת קודם, ואגיד זאת שוב: לישראל אין ידידה גדולה יותר מארה"ב ולאמריקה אין ידידה גדולה יותר מישראל. עבור ביטחונן של ישראל וארה"ב כאחת, עלינו להבטיח כי הכוחות של האיסלאם הקיצוני יובסו", אמר נתניהו.

"אני בטוח שהשותפות הזאת תגדל עם השנים. אני רוצה להודות לנשיא טראמפ על תמיכתו הגדולה לישראל. אני רוצה להודות לסגן הנשיא פנס על המילים החמות שנשא כאן אמש. הממשל האמריקני מראה את מחויבותו לישראל בהפיכת המילים החמות למדיניות. רואים את זה בפעולות של השגרירה היילי באו"ם, ועל ידי בקשות התקציב של טראמפ. זה משאיר את הסיוע הצבאי לישראל במימון מלא", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר