הוקם צוות מיוחד

שב"כ מצמצם למינימום את אישורי הכניסה מעזה, כולל במקרים הומניטריים

ניסיונות חמאס הבלתי פוסקים להחדיר סוכנים לישראל, חלקם פלסטינים תמימים שאף לא מודעים לשימוש שחמאס עושה בהם, הובילו את השב"כ למסקנה מורכבת וטעונה (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פלסטינים נכנסים מעזה לישראל. ארכיון (צילום: רועי עידן, ynet)

השב"כ הקים לאחרונה צוות מומחים מיוחד, הכולל את משטרת ישראל, רשות המעברים, רשות המסים ועוד, במטרה לנטר את ניסיונות חמאס להחדיר סוכנים לישראל או להפעיל פלסטינים האוספים מודיעין ומעבירים מסרים לפעילים ביו"ש.

בין מסקנות הצוות החדש שהתפרסמו באתר 'וואלה', הוא צמצום אישורי הכניסה לישראל גם לאנשי עסקים פלסטינים ואפילו במקרים הומניטריים. הערכת מערכת הביטחון היא, שרוב הנכנסים לישראל עוברים תחקור בסיסי בידי חמאס כשהם חוזרים לרצועת עזה.

נכון לעכשיו, חמאס אף מפעיל מערכת שלמה של העברת וייבוא סחורות לעזה דרך מעבר כרם שלום באמצעות הונאות שונות, שלעתים מצליחות ועוברות מתחת לרדאר של הבודקים הביטחוניים ומערכת הביטחון.

מסיכום של הצוות המיוחד בהובלת שב"כ עולה, כי חמאס מנסה להניח את ידו על כל מה שיכול להיות ציוד דו-שימושי - כביכול אזרחי אך שניתן להסב אותו לצרכיהם הטרוריסטיים.

יצויין, כי בממוצע נכנסות לרצועת עזה מישראל, כ-900 משאיות בממוצע ביממה, דרך מעבר כרם שלום. לפיכך שכללה ישראל את שיטות הבידוק כדי למנוע - או לצמצם עד כמה שניתן, למען הדיוק - את ההברחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר