הערעור הצליח

עונשו של "אלאור אזריה" הבריטי הופחת ל-7 שנות מאסר

הנחת הבריטי שהרג לוחם טליבאן פצוע יכול היום לחייך עם הצלחת הערעור שהגישו פרקליטיו, המרת עבירתו מרצח להריגה וההקלה בעונשו החמור. בקרוב - השחרור (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אשתו של אלכסנדר החייל, מחוץ לבית המשפט (צילומסך: מתוך nickchodgson בטוויטר)

הרג לוחם טאליבן פצוע וציטט מכתביו של שייקספיר: שלוש שנים לאחר שנמצא אשם, הועמד היום (שלישי) עונשו החייל הבריטי אלכסנדר בלקמן על שבע שנות מאסר, בתום משפט מתוקשר שהסעיר את הממלכה.

העונש החדש הוא תוצאת ההצלחה בערעור שהגישו פרקליטיו על חומרת העבירה והעונש הקודמים שהושתו עליו.

ב-15 בספטמבר 2011, אלכסנדר בן ה- 42, ירה בלוחם טאליבן שהיה פצוע באורח אנוש מירי מסוק אפאצ'י באפגניסטן. לאחר שירה, אמר: "הנה אתה, התר מעליך פקעת בת-חלוף זו, אין זה דבר שלא היית עושה לנו", אמר בלקמן, בפראפרזה על דברי שייקספיר במחזה המיתולוגי 'המלט'.

מיד לאחר מכן הוא הודה בפני חבריו לחיל הנחתים המלכותי: "כמובן, זה לא יוצא לשום מקום, חברים. הרגע הפרתי את אמנת ז'נבה".

אלכסנדר בלקמן (צילום: מתוך פייסבוק)

התקרית, שתועדה במצלמת הקסדה של אחד החיילים, עזרה להרשעתו ברצח שנתיים מאוחר יותר על ידי בית דין צבאי. זו היתה הפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה שבה חייל הורשע בבריטניה, ברצח שבוצע בשדה הקרב. בהמשך נגזר על אלכסנדר מאסר עולם - שלא יפחת על עשר שנים מאחורי סורג ובריח, לפי הפרשנות הבריטית לחוקה.

השופט הטיח בו: "באמצעות המעשה הזה בגדת בחבריך לנשק ובכל אנשי הצבא הבריטי ששירתו באפגניסטן, והכתמת את המוניטין שלהם", הוסיף השופט. "רצח הוא רצח – זה מעשה אכזרי", אמר גם הרמטכ"ל הבריטי אז.

אלא שבלקמן דחה את האשמתו ברצח: לטענתו הוא ירה בלוחם הטאליבן לאחר שכבר היה מת - טענה הזהה אחת לאחת עם מקרה אלאור אזריה שהרג מחבל מנוטרל, הורשע בהריגה וספג גזר דין של שלוש שנות מאסר.

שמחת תומכיו של החייל הבריטי, מחוץ לבית המשפט היום (צילום: מתוך stevenmorris20 בטוויטר)

וגם בבריטניה, רבים נאספו מחוץ לבית המשפט המלכותי לצדק וקראו "לעשות צדק לחייל שנזנח על ידי הממשלה"; "החייל נזרק על ידי פחדנים לכלבים".

צוות ההגנה של החייל הצליח היום כאמור, בערעור שהגיש, להפחית את חומרת העבירה מרצח להריגה בעזרת הטיעון כי בלקמן סבל ממתח פוסט-טראומתי במהלך הירי. לאחר שהעונש הועמד על 7 שנות מאסר, צפוי בלקמן להשתחרר בשבועות הקרובים לאחר שכבר ריצה כמחצית מהעונש החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר