הפגנות 'הפלג'

הגר"ש מחפוד מבהיר: "לציית אך ורק למועצת חכמי התורה"

לאחר פרסום חתימתו במכתב הרבנים הספרדים על "גזירת הגיוס הנוראה" וקריאה להפגין עם 'הפלג', מבהיר הגר"ש מחפוד: "מה שפורסם בשמי בעניין הגיוס אינו על דעתי" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שלמה מחפוד (צילום: יעקב כהן )

הגאון רבי שלמה מחפוד מפרסם בצהריים (שלישי) הבהרה לפיה הוא קורא לתלמידיו לשמוע רק למועצת חכמי התורה של ש"ס.

בדברים שכתב בכתב ידו כותב הרב מחפוד: "מה שפורסם בשמי בעניין הגיוס אינו על דעתי ויש לציית אך ורק למועצת חכמי התורה. שלמה מחפוד".

כזכור, כפי שפורסם הבוקר ב"כיכר השבת", מכתבם של 16 רבנים ספרדים, הוצג בעיתון 'הפלס' בו נכתב: "חושך ענן וערפל מכסה ארץ, אלפי נערים ואברכים צעירים בני הישיבות, כבר נפלו בפח יוקשים בעטיה של גזירת הגיוס הנוראה המאיימת על המשך קיומה ומציאותה של היהדות החרדית באר"י. השלטונות עושים הכל על מנת לעצור את פריחתה שגשוגה ועצמאותה של היהדות החרדית בארה"ק, ולשם כך גזרו גזירה קשה לאבד את הדור הצעיר, ואם אין גדיים אין תיישים ח"ו.

מכתב ההבהרה

"איך יערב לנו אכלו ושתו, בעת אשר יום יום מגיעים בשורות איוב על עוד ועוד נשמות קדושות שמוצאים אותם מן התורה, כיצד נוכל לחגוג את חג החירות, כאשר בני התורה נמצאים מאחורי סורג ובריח, על מנת לשבור את רוחם ולהכניעם שיאותו להכנס לצבא ולעזוב התורה אשר היא חיינו והיא מגינה על הדור".

באורח מפתיע הרבנים הספרדים קוראים לשומעי לקחם להשתתף בעצרת המחאה של 'הפלג' ו'העדה' וכותבים כי "חובת השעה וחובת כולנו, להקהל ולעמוד על נפשינו ונפש צאצאינו, ולהשתתף בעצרת התפילה והמחאה האדירה שתתקיים אי"ה ביום ג' ראש חודש ניסן תשע"ז הבעל"ט, לזעוק אי שמים נוכח גזירת השמד אשר יום יום מכלה ושורפת נשמות ישראל, ה"י".

הרבנים מוסיפים וכותבים: "עורו והתעוררו למען הצלת בחורי ואברכי ישראל מרדת שחת! הרעישו עולמות נגד הגזירה להעביר על הדת שאין לה אח ורע בכל העולם כולו. ומי שענה למרדכי ואסתר בשושן הבירה יעננו ע"ד כבוד שמו ית' במהרה דידן".

על המכתב חתומים הרבנים הגאונים: הרב אליהו טופיק – ראש ישיבת באר יהודה; הרב בן ציון מוצפי – ראש ישיבת בני ציון; הרב יצחק ברכה – ראש ישיבת עטרת יצחק; הרב ציון כהן – מרבני ישיבת פורת יוסף; הרב בניהו יששכר שמואלי - ראש ישיבת נהר שלום; הרב שלמה מחפוד – אב"ד יורה דעה; הרב יעקב שכנזי – מו"צ ורב שכונת בית ישראל; הרב אהרון ירחי – רב ומו"צ שכונת מקור ברוך; הרב יצחק טופיק - ראש ישיבת באר יהודה; הרב יעקב ישראל לוגסי – ראש כולל כתר שלמה ומגיד מישרים; הרב יוסף שרגא – רב בית כנסת יזדים; הרב מנשה שוע - הרב דוד פנירי - הרב יעקב שילוני מחכמי ורבני ישיבת אהבת שלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר