הפגת 'הפלג' ו'העדה'

המשטרה נערכת מול "כוונת גורמים קיצוניים להפר את הסדר"

לקראת הפגנת "הפלג הירושלמי" ו"העדה החרדית", מודיעה המשטרה כי היא נערכת לכוונת גורמים קיצוניים להפר את הסדר ומבטיחה להשתמש באמצעים העומדים לרשותה (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנת 'הפלג' בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשעות הערב (שלישי) יתכנסו אנשי 'הפלג הירושלמי' בראשות רבם הגאון רבי שמואל אוירבך לעצרת מחאה בירולשים יחד אנשי 'העדה החרדית' בראשות הגאב"ד הגרי"ט וייס, בעקבות מעצר העריקים.

במשטרה מאומרים כי היא מאפשרת את זכות המחאה, בצד אחריותה לסדר הציבורי ולצמצום הפגיעה בשגרת החיים של תושבי ירושלים והבאים בשעריה.

במשטרה מציינים כי "צפויים שיבושי תנועה באזור העצרת והרחובות הסמוכים (שרי ישראל, ירמיהו, בר אילן, שמואל הנביא וכיכר השבת). שוטרי משטרת ישראל יפעלו להסדרת והכווונת התנועה לצירים חלופיים בהתאם לצורך".

המשטרה, נערכת בכוחות מתוגברים לקראת העצרת מתוך חשש כי בסיומה יפרצו מהומות. "במסגרת הערכת מצב שהתקיימה, נערכת המשטרה להתמודדות עם כוונות מצד גורמים קיצוניים לנסות להפר את הסדר הציבורי", נסמר מהמשטרה.

בהודעתה, מדגישה המשטרה כי היא "תפעל על פי סמכויותיה כדין ותשתמש באמצעים העומדים לרשותה כנגד כל גורם אשר יפעל בניגוד לחוק ולהוראות השוטרים ויבחר להפר את הסדר הציבורי ולחסום צירי תנועה".

"מצופה מגורמי ההנהגה במגזר החרדי על פלגיו השונים לגלות אחריות ולפעול למנוע כל כוונה להפר את הסדר, לשבש את קיומה של העצרת ואת מרקם החיים התקין בעיר", מוסיפים במשטרה.

כפי שדווח אתמול ב"כיכר השבת", העצרת תחל בשעה 18:45 ותתקיים ברחוב מלכי ישראל פינת שרי ישראל - שם תעמוד בימת גדולי ישראל, ומשם, אל תוך רחוב מלכי ישראל יעמדו המשתתפים.

בטרם תחל העצרת, יערכו תהלוכות ענק שיחלו לנוע בשעה 17:50 - מרחוב שבטי ישראל פינת רחוב מאה שערים ומשדרות גולדה מאיר פינת רחוב גבעת משה - דרך הרחובות גבעת משה, עלי הכהן, בר אילן, צפניה, עמוס ומלכי ישראל עד למקום העצרת. מרפסות הבתים שבנתיבי התהלוכה יקושטו בכרזות "מעריצים את אסירי עולם התורה".

בעצרת ישאו דברים הגאון רבי שמואל אוירבך, חברי הבד"צ הגאון רבי מנחם מנדל יורוביץ והגאון ריב יהושע רוזנברגר, ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי אשר דויטש, ראש ישיבה ספרדית, ומספר נואמים נוספים.

את דבר העצרת ישאו מנחים בשלוש שפות - עברית, יידיש ואנגלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר