קרקר נגד קרקר

החטיף הצה"לי החדש - בתוקף ל-15 שנה

חברת 'אסם' הפסידה את הזיכיון לאספקת קרקרים, התחליף ללחם בשעת חירום, עבור לוחמי צה"ל - לטובת חברה מקליפורניה שבארה"ב שלקרקר שלה חיי מדף ארוכים במיוחד (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הקרקר החדש (צילום: יואב זיתון, ynet)

בשבועות האחרונים נפרד צה"ל מחטיף המזון המיתולוגי, פחמימה לשעת חירום – הקרקר היבש והדק. למחסני החירום של החטיבות נכנסים כעת קרקרים חדשים, תוצרת חברת "קטדין נורט אמריקן פודס" מקליפורניה שבארה"ב.

הקרקר החדש מחליף את הקרקר הישן של חברת 'אסם' הישראלית, שקיים בצה"ל כבר עשרות שנים. זה האחרון היה עמיד בקופסה לשלוש שנים בלבד, לעומת הקרקר האמריקני שניתן להשתמש בו במשך 15 שנים.

הקרקרים הישנים עלו לצה"ל מיליון שקלים מדי שנה, היות ואחת לשלוש שנים נאלצו בצבא לרענן את המלאי בעלות של שלושה מיליון שקלים. הם אף הוצאו לפני שפג תוקפם לשימוש ביחידות, אך בכל זאת הפכו למושא ללעג והלצות בקרב חיילים רבים בשל יבשותם וטעמם התפל.

הקרקר של אסם מול הקרקר החדש מארה"ב (צילום: יואב זיתון, ynet)

התחליף הנוכחי ללחם בעת קרב עשוי לקבל את התואר "המזון עם התוקף הארוך ביותר בצבא". יצויין, כי מהנדסי המזון של צה"ל בדקו את טעם הקרקר החדש תוך וידוא של שמירת אורך חיי המוצר, בכדי שלא יותקף בחיידקים.

לקרקרים הללו טעם מתקתק, הם ארוזים במכל פח עם אריזת פלסטיק פנימית נוספת מתקפלת למניעת שבירתם והם עבים ביחס לקרקרים הישנים. באגף הלוגיסטיקה אומרים: "התחלנו בתהליך החלפת הקרקרים לפני ארבע שנים, והיו ספקים שהתחייבו לנו גם לתוקף של 25 שנים, אבל רצינו להבטיח במכרז תחרות כלכלית ואת שלמות הקרקר, כי באריזות האחרות נרשמו עד 30 אחוז שברים. לאוכל בצבא יש נחמה והשפעה מנטלית מרעננת על החייל שגם תורמת לבריאותו".

יצויין, כי על אף שהקרקר החדש מיוצר בארה"ב, לוחמים אמריקנים לא טעמו אותם כיוון שאצלם משתמשים בחירום בקרקרים בתוקף קצר יחסית ובאריזות אישיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר