הפגנות הפלג הירושלמי

לפיד: המדינה אינה יכולה להמשיך להתעלם

לפיד התייחס לקמפיין נגד גיוס חרדים של "הפלג" ואמר "שתיקתה המבישה של הממשלה אינה יכולה להמשך. לא כשצה"ל, חייליו ומפקדיו מותקפים באופן בוטה כל כך" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"זה ייגמר רע .השאלה היחידה היא מתי", כך אומר חבר הכנסת, יאיר לפיד, כשהוא מתייחס להפגנות 'הפלג הירושלמי' והיחס לחיילים החרדים.

"הקמפיין האלים נגד גיוס החרדים עולה בכל פעם מדרגה, ובכל פעם המדינה שותקת. בפורים היו אלו בובות של חיילים שנתלו במאה שערים. שלשום הותקפו נשים ושוטרים. אתמול נתלו פשקווילים הקוראים להתפלל למותו של רס"ן יעקב ראשי, איש דתי, ראש מדור בני ישיבות בצה"ל. הפעם לא נתלו הפשקווילים בירושלים או בבני ברק, אלא בשכונה שבה מתגורר רס"ן ראשי, כדי שאיש לא יפספס את הרמז העבה. איני יכול להעלות בדעתי מקרה ברור יותר של הסתה לרצח", מתריע לפיד.

בדבריו הוא מדגיש כי אין להכליל ממקרים אלו על כלל הציבור החרדי, "הטירוף העברייני הזה אינו חלק מהוויכוח הלגיטימי שמתנהל בין חרדים לחילונים. רוב מוחלט של החרדים מתנגד לו, ומזועזע ממנו. כל מה שרוצים המסיתים הוא לגרור למאבק את כל המגזר החרדי שאינו מסכים עם דרכם הקיצונית. כולנו, חילונים וחרדים, צריכים לגלות איפוק וחכמה כדי לא לתת להם את מבוקשם".

לפיד כדרכו של איש אופוזיציה מאשים את הממשלה במצב, "אלא שגם שתיקתה המבישה של הממשלה אינה יכולה להמשך. לא כשצה"ל, חייליו ומפקדיו מותקפים בכל יום באופן בוטה כל כך. לא כשמשווים בראש חוצות את מדינת ישראל לגרמניה הנאצית. המטורפים הצווחים "עברנו את היטלר נעבור גם אתכם", מתעלמים מן העובדה שצה"ל הוא הדבר היחיד העומד בינם לבין היטלר הבא".

"למול האלימות הגואה צריכה להיות התייצבות ערכית בהירה, חד משמעית, של ראש הממשלה, של בכירי שריו, של ראשי המפלגות החרדיות, של הפרקליטות והמשטרה. עבריינים אלימים אינם יכולים לצאת פטורים מעונש, אחרת החברה תתפרק. הסתה לרצח אינה יכול ליהנות מחסינות פוליטית", מצהיר יו"ר מפלגת יש עתיד כשהוא מוסיף כי על ראש הממשלה להורות לרשויות החוק לנהוג בתקיפות ובמהירות. לחקור, לעצור ולהעמיד לדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר