הפיגוע בשער שכם

תיעוד: המחבלת הניפה מספריים לעבר שוטרים - ונורתה למוות

המשטרה פרסמה הערב את תיעוד הפיגוע בשער שכם שבו חוסלה המחבלת שניסתה לדקור שוטרים באמצעות מספריים. מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שיבח את פעולת השוטרים: "מנעו פגיעה בחפים מפשע". המחבלת היא אמו של צעיר פלסטיני שנורה למוות בטעות

(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה פרסמה הערב (יום ד') תיעוד מניסיון הפיגוע בשער שכם בירושלים, שבו חוסלה המחבלת סיהאם נימר (49). נימר התקרבה בשעה 15:50 לעבר הכוח המוצב במקום במשימת אבטחה. היא שלפה מספריים והניפה אותם לעברם. במשטרה ציינו כי המספריים של המחבלת נתפסו, והשוטרים והלוחמים הגיבו "במהירות ובמקצועיות".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שיבח את פעולתם של השוטרים ולוחמי מג"ב וציין כי "התגובה הנחושה והבלתי מתפשרת עצרה את ניסיון הפיגוע עם תחילתו ומנעה המשך פגיעה בחפים מפשע".

המחבלת סיהאם נימר היא אמו של מוסטפא נימר, שנורה למוות בטעות בידי שוטרים במחנה הפליטים שועפט בתחילת חודש ספטמבר האחרון.

מוסטפא נימר נורה ונהרג בשוגג בידי שוטרי מג"ב אחרי שנסע ברכב במחנה לצד הנהג. גורם במחנה הפליטים שועפט אמר ל-ynet כי מאז שנימר נהרג, אמו הייתה שרויה באבל כבד ולא הצליחה להתאושש. הגורם העריך כי האם ביצעה את הפיגוע - שהיה לא הרחק ממקום מגוריה המקורי בשכונת באב חוטה בעיר העתיקה - כנקמה על מות בנה. הוא הסביר כי היא עברה להתגורר במחנה שועפט לפני שנים ספורות.

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בשעתו בבדיקה בעקבות האירוע שהחל כ"ניסיון דריסה" של שוטרים והתברר כאירוע של בריונות בכביש. מוסטפא נימר כלל לא נהג במכונית שאליה נורו היריות אלא ישב לצד הנהג.

תחילה דווח כי שני פלסטינים שנסעו במכונית ניסו לדרוס שוטרים ולוחמי מג"ב שהיו בפעילות במקום. הכוח פתח לעברם באש, הרג את נימר, ועצר את נהג הרכב, עלי נימר, בו דודו של מוסטפא שנהרג. לאחר חקירה התברר כי לא מדובר בניסיון פיגוע לאומני, אלא בתקרית פלילית של בריונות כביש קשה. מחקירת המשטרה עלה כי הנהג מעולם לא הוציא רישיון ונעצר כמה פעמים בעבר על רקע זה. בעקבות האירוע נעצר הנהג ויוחסו לו עבירות של הריגה, נהיגה ללא רישיון, נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.

במשטרה אומרים כי הנהג השיכור דהר במהירות מופרזת לעבר הכוח ופגע בכלי רכב ובפחי אשפה. על פי המשטרה, הלוחמים חשו סכנת חיים וראו כי הרכב דוהר לעברם ופתחו לעברו באש. במשטרה מגבים את הכוחות וטוענים כי פעלו כמצופה ובאופן סביר, וכי אופן הנהיגה של החשודים ונסיעתם במהירות לעבר הכוח העלה חשש לאירוע שבו קיימת סכנת חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר