"בחרה להשמיץ ללא אבחנה ובידול"

ההכללה המכוערת של לוסי אהריש: "השתוללות החרדים"

לוסי אהריש, עיתונאית ערביה המשמשת לפה למגזר ממנו היא מגיעה - הסובל מהכללות גזעניות, בחרה - להכליל בעצמה את כלל הציבור החרדי, להשמיץ ולתקוף, בעקבות הפגנת 'הפלג' (מדיה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לוסי אהריש על רקע הפגנת הפלג (צילומים: הדס פרוש ויונתן זינדל - פלאש 90)

אחת מכוכבות התקשורת בשנים האחרונות הינה העיתונאית הערבייה לוסי אהריש המשדרת כיום בערוץ 2.

לוסי, הנחשבת לערביית המחמד של התקשורת הישראלית, מסבירה ברהיטות פעמים רבות את עמדת המגזר המקופח לטענתה בנושאים ציבוריים שונים וסובל מהכללות גזעניות וסטריאוטיפים פוגעניים.

אלא שמתברר כי אותה לוסי אהריש אינה מתביישת לחטוא באותה הכללה בדיוק כאשר היא מסקרת את הציבור החרדי.

בתוכניתה 'שיחת היום' סיפרה אהריש על האירוע הקשה בו היכו נערים וילדים בחורה צעירה לאחר הפגנת 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' בירושלים.

"בואו נדבר על הפגנת החרדים", פתחה אהריש במונולוג, והוסיפה: "סליחה, בואו נדבר על הלינץ' שנמנע אתמול. התמונות המזעזעות היו אמורות להרעיד את המדינה, אשה צעירה שנקלעת להפגנה שחוטפת בעיטות קללות ויריקות ואיומים מנערים שדקות לפני כן שמעו מסרי הסתה ממוריהם שקראו לבני דתם כופרים".


המונולוג של לוסי אהריש

"אבל הדבר עבר בשקט של ממש. דממה. איש בממשלה לא בא לבדוק מה קורה ברחובותיה של החברה החרדית", הוסיפה אהריש. "רק על התאגיד יפילו ממשלה אבל לא ידרשו דיון על השתוללות החרדים. נשתוק כדי שהחרדים שמחזיקים לנו את הקואליציה לא יתעצבנו, תשאלו את ישראל כץ מה קורה למי שמתעסק איתם".

לוסי אהריש ממשיכה במסרי ההסתה וההכללה ותוקפת גם את תגובתו של השר אריה דרעי שגינה את התקיפה.

גורמים תקשורתיים חרדים שנחשפו לדברים הביעו כעס ותמיהה מדוע דווקא השדרנית הערביה שמודעת לבעייתיות שבהכללה משתמשת בעצמה באותה שפה כשהיא בוחרת להסית נגד כלל הציבור החרדי. "בדרכה לקדם את עצמה במיינסטרים התקשורתי בישראל דורכת העיתונאית הערבייה על החרדים בנסיון למצוא חן בעיני הממסד התקשורתי וקובעי הטון התרבותי בישראל", הם טוענים.

איש תקשורת בכיר אומר ל"כיכר השבת" כי "הייתי מציע לאהריש: טלי קורה מבין עינייך ותתמקדי באלימות של ערביי ישראל כלפי העם היהודי ולמחלוקות הפנימיות בתוככי החברה שלך לפני שאת באה להטיף מוסר לאחרים".

תקיפת הנערה בהפגנת 'הפלג' (צילום: באדיבות חדשות 2 )

"מדובר בצביעות", הוא מוסיף, "שכן, ראשית כל, הנתונים אינם נכונים ומעוותים וכולם יודעים כי מדובר היה בהפגנה של פלגים מסויימים של החברה החרדית כאשר העיתונאית הערביה בוחרת להשמיץ את כלל הציבור החרדי ללא אבחנה ובידול.

"שנית, כיצד היא יכולה להעז פניה ולדבר כאשר הממשלה ומדינת ישראל מעלימים עין מאלימות מתמשכת ומסרי הסתה הנשמעים בגלוי ללא פחד וללא מורא במגזר הערבי כנגד יהודים ולא רק? האם היא הביטה במראה לפני שהיא תוקפת את הציבור החרדי?

"הרי במקרה דנן, דרעי גינה את ההתקפה ועוד יש לה ביקורת עליו ואילו בכל מקרי הרצח המתרחשים בשיטתיות יום יום מהערבים כלפי יהודים ובתוך הערבים עצמם ולא מדובר במכות ויריקות אלא בהרג ורצח של ממש איש בכנסת מהמפלגות הערביות לא משמיע ולו רמז של גינוי".

מאמצינו להשיג את תגובתה של לוסי אהריש עלו בתוהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר