נאבקים באלימות

מח"ש צילמו שוטרים בהפגנות 'הפלג הירושלמי'

המחלקה לחקירות שוטרים שלחה חוקרים שיצלמו את התנהגות השוטרים בהפגנות 'הפלג', זאת עוד בטרם הוגשה תלונה ספציפית כנגד השוטרים. המפכ"ל זועם (משטרה, ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ממראות הפגנה בבר אילן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר תלונות על אלימות שוטרים בהפגנות 'הפלג הירושלמי' במח"ש שלחו את אנשיהם כדי לצלם את התנהלות השוטרים ועוררו את חמתו של המפכ"ל.

על פי הדיווח ב'וואלה', חוקרים במח"ש הגיעו למוקדי ההפגנות כשבידיהם מצלמות, בניגוד לאופן פעולתה השגרתי של המחלקה, לפיו היא פותחת בבדיקה רק במקרים שבהם עולה טענה לאלימות משטרתית, או באירוע שמסתיים בהרוגים. במשטרה הביעו זעם רב על המהלך וטענו כי מדובר ב"פרובוקציה" שנועדה להפליל שוטרים.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אף התקשר לראש מח"ש והביע בפניו את זעמו על כך ששלח חוקרים מצוידים במצלמות וידאו לתיעוד ההפגנות בירושלים.

מדובר בפעם ראשונה מאז הקמת מח"ש שבה המחלקה לחקירות שוטרים יוזמת תיעוד של פעילות המשטרה בהפגנות, במטרה לאתר שוטרים שמבצעים עבירות. במשטרה אומרים כי המהלך פוגע בפעילות הארגון, וכי "לא ניתן לעלות על הדעת שהופכים את השוטרים שמבצעים משימות לעבריינים".

הסיפור החל כאשר באחת ההפגנות שנערכו בשבוע האחרון הבחינו שוטרים באנשי מח"ש המתעדים את האירוע באמצעות מצלמות. השוטרים הביעו פליאה על נוכחותם של אנשי המחלקה לחקירות שוטרים ולאחר מכן – גם ביקורת. "לא הספיק לכם את אשר עוללתם לארגון בעבר?", כתבה אושרה אסף, ראש יו"ר עמותת זכויות שוטרים. "מדוע מח"ש עושים פרובוקציה כדי להפליל שוטרים? אין מספיק עבודה?".

אסף הוסיפה במכתב שנשלח לראש מח"ש, אורי כרמל, ולסגנו, משה סעדה, כי "המפכ"ל הנוכחי וראש אמ"ש (אגף משאבי אנוש, גילה גזיאל) הראו לכם את הדלת כשפרצתם בבריונות החוצה".

מהמשטרה נמסר: "שוטרי משטרת ישראל עושים עבודת קודש מדי יום ביומו בשמירה על הביטחון האישי של הציבור אל מול אתגרי פח"ע, טרור ושמירה על הסדר הציבורי. עבודת השיטור, מטרתה אחת ויחידה, שירות איכותי ומיטבי לאזרח הנורמטיבי אל מול כל האיומים והאתגרים. מח"ש מהווה את אחד הכלים העומדים לרשות פיקוד המשטרה לשמירה על הנורמות המוגדרות בחוק ובהנחיות פיקוד המשטרה. בהמשך לאמור, מח"ש היא גוף עצמאי וסוברני לקבלת החלטות בכפוף לחוק, לכן, בכל אמור לפעילות מח"ש יש לפנות אליהם לגורם המוסמך לכך".

ממח"ש נמסר: "מבלי להתייחס לאירוע קונקרטי, מח"ש נוקטת פעולות מגוונות כדי לבצע את תפקידה הן כדי לאכוף חוק מול תופעות של התנהלות אלימה וחריגה של שוטרים והן כדי להגן על שוטרים הממלאים תפקידם כדין מפני תלונות שווא של מפרי סדר והעבריינים".

בציבור החרדי יכולים להיות מרוצים מהמהלך שמבהיר לשוטרים כי גם מול החרדים הם אינם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם וכי נושא אלימות השוטרים נמצא בבדיקה מתמדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר