צפו בגלריה

אלבום חדש לחזן דניאל כל טוב - 'שים שלום'

החזן דניאל כל טוב משיק אלבום בכורה המשלב חזנות מגוונת ומוזיקה קלה יותר, לחנים מוכרים וישנים לצד יצירות מקוריות שנכתבו עבור האלבום. עיבודים ריימונד גולדשטיין (חזנות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: קובי הר צבי)
באירוע רב רושם שהתקיים השבוע באודיטוריום מכון תל אביב לחזנות, הושק אלבום חדש של החזן דניאל כל טוב, בוגר מכון תל אביב לחזנות, המשמש כחזן הראשי של בית הכנסת בכפר שמריהו, ואשר מוכר לציבור גם מתפקידו במילואים כממלא מקום החזן הראשי לצה"ל.
באירוע הופיע החזן דניאל כל טוב בליווי הפסנתרן המוזיקאי ריימונד גולדשטיין בקטעים מתוך האלבום החדש, וכן מקהלת מכון תל אביב לחזנות בניצוח מנהל המכון החזן נפתלי הרשטיק, שאף הנחה את הערב. באירוע נכחו שגריר הולנד בישראל ורעייתו, הרב אורי איינהורן, רב קהילת כפר שמריהו שאף נשא דברי ברכה, מורי מכון תל אביב לחזנות חיים פייפל ויותם סגל, חזנים וחובבי חזנות.
האלבום הינו אלבום הבכורה של החזן דניאל כל טוב, והוא מכיל קשת רחבה של סגנונות במוזיקה היהודית, מתוך בית הכנסת ומחוצה לו. הקלאסיקות של רוזנבלט "כבקרת" ו"הנני" פוגשות יצירות חדשות פרי עטם של נפתלי הרשטיק וכל טוב עצמו. שכיות חמדה גנוזות כמו "מלוך" של מינקובסקי ו"כי כשמך" של לינד מוחזרות ליושן עטרתן. עבור חובבי המוזיקה היהודית הקלה, מופיעים בתקליט "שים שלום" הקליט של קארוס, "והוא ישמיענו" של ורדיגר והשיר העברי "לא תדע מלחמה" בדואט עם החזן הראשי לצה"ל שי אברמסון.
העיבודים הופקדו בידיו האמונות של המוזיקאי ריימונד גולדשטיין, שכתב עיבודים למקהלה, אנסמבל כלי נשיפה, חמישיית כלי קשת ועוד. על המקהלה והאנסמבלים מנצח מרק טמרליס.
האלבום המתקרא "שים שלום", מוקדש לזכר ר' שלום אונגר ז"ל, יהודי חם וחובב חזנות נלהב, נפטר בג' ניסן תשס"ז, ואשר בשנה זו מלאו עשר שנים לפטירתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר