"אשרינו, מה טוב חלקנו!"

השירה האדירה של הגרב"מ אזרחי ואלפי בני הישיבות. צפו

במשך דקות ארוכות, שרו אלפים מבני הישיבות עם הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, "ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו" - בדביקות נפלאה, מרגשת וסוחפת, שנועדה לקדש את שמו יתברך • וידאו (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונות: שלומי כהן)

אחד הנאומים המרכזיים בוועידת בני הישיבות שנערכה אמש (רביעי) בבניני האומה בירושלים היה משאו התורני של חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת "עטרת ישרא"ל שדיבר באריכות על ענייני השעה.

במשאו, אמר הגרב"ב אזרחי כי "איזה מחזה הקב"ה ברוב חסדיו מראה לנו עכשיו. עוצמה של יראת שמים, של תורה, של רוחניות. בין הזמנים. מה זה בין הזמנים ומה זה זמן. 'זמן' זהו עת שמנצלים אותו כראוי. זמן נקרא זמן. בין הזמנים זהו עת המפגש של העבר והעתיד. בין מה שנעשה ב"ה, למה שאנו מצפים לעשות. זמן של הפקת לקחים".

זווית נוספת: השירה האדירה בבנייני האומה (באדיבות המצלם)

בהמשך משאו הרחיב בפרשיות בניית המשכן ועמד על החילוק בין 'נדיבות לב' ל'נשיאות לב'. "סיימנו ב"ה זמן חורף, סיימנו גם מסכתות, באנו למעמד הסיומים, איזה דבר נפלא, רעיון נשגב, ועכשיו לקראת הבאות בעה"י, מה אנחנו רוצים, עכשיו זה הזמן! להעמיק חקר. הם רצים ואנחנו רצים, לאן רצנו כאן, לתת כבוד לבורא עולם, לקדש שמו יתברך, לדבוק בתורתו. אשרינו מה טוב חלקנו!".

(צילום: שלומי כהן)

אולם הרגע שריגש את האלפים היתה העובדה שבמהלך דבריו, עצר הגרב"מ אזרחי את שטף דיבורו, והחל לשיר עם בני הישיבות את הניגון הישיבתי הידוע על המילים "ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו".

"רבותי, כולנו יחד, אני מציע עכשיו בדבקות נפלאה, בואו נשיר 'ברוך אלוקינו'", ביקש ראש הישיבה והאלפים נענו בחדווה.

(צילום: שלומי כהן)

קולו של ראש הישיבה מחד, וקולם של אלפי התלמידים מאידך, הדהד באולם במשך דקות ארוכות בשירת "והבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת איי איי איי....".

(צילום: שלומי כהן)

"כל מה שעשינו עד עכשיו, דברים גדולים מאוד, בזמן נדיבות לב. מה שאנו עומדים לעשות נעשה מתוך נשיאות לב בעה"י, להגדיל תורה ולהאדירה, מכם יעלו ויבואו גדולי ומאורי ישראל בעה"י", סיים הגרב"מ את משאו.

(צילום: שלומי כהן)
(צילום: שלומי כהן)
(צילום: שלומי כהן)
(צילום: שלומי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר