רעיון הבחירות נגנז

תם "משבר התאגיד" בין נתניהו לכחלון; יוקם תאגיד נפרד לחדשות

"משבר התאגיד" שאיים על שלמות הקואליציה ושם על השולחן את אופציית הבחירות - מאחורינו, לאחר שנוסח מתווה פשרה בין ראש הממשלה נתניהו לבין שר האוצר כחלון (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו וכחלון. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במשרד המשפטים נוסח היום (חמישי) מתווה חדש לפעילותו של תאגיד השידור הציבורי 'כאן' ורשות השידור, ובכך הסתיים לו המשבר הפוליטי החריף בין שר האוצר משה כחלון לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי חשיפת חדשות 2, ההסכם שהושג בתיווכו ואישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כולל את הפרטים הבאים: התאגיד יעלה לשידור באיחור של שבועות ספורים - לא יאוחר מסוף חודש מאי , ראשי התאגיד, גיל עומר ואלדד קובלנץ ישארו בתפקידיהם, חטיבת החדשות תהיה חברה עצמאית שתפעל בתוך התאגיד אך במנותק ממנו, וועדת איתור בראשות שופט היא שתבחר את דירקטוריון חטיבת החדשות.

כאמור, היועמ"ש מנדלבליט השתתף בפגישות הרבות, חמש במספר, בין כחלון לנתניהו, ואתמול הוא הבהיר לראש הממשלה כי יש קושי ניכר בקבלת עמדתו, ואף אם ישיג את מאווייו הוא לא יוכל להגן עליו מול בג"ץ.

זו הסיבה, לפי הפרסום בחדשות 2, שראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לוותר על חלק מדרישותיו שמראש התמקדו ברצונו לשלוט במינויים בחטיבת החדשות של התאגיד.

בפתח פגישתו עם נשיא סלובקיה, נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו האם נפתר המשבר עם כחלון, והשיב: "אני מאמין שכן".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון אימצו את מתווה הפשרה שגיבשו מנכ״ל משרד האוצר שי באב״ד ומנכ״ל משרד התקשורת מומו פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי, שעיקריה: השידור הציבורי ייצא לדרך חדשה באמצעות התחלת שידורי תאגיד השידור הציבורי והקמת תאגיד לחדשות ואקטואליה. לצורך כך יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים".

"הסדרי בחירת הנהלתו והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד "כאן". תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד".

"משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. במסגרת פשרה זו ישמרו מסגרות התקציב. חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא לא יקודם בשלב זה. ההסדר קיבל את אישור היועמ"ש לממשלה ואנשיו".

"לצורך עיגון המתווה בחקיקה ולבקשת היועמ"ש, תחילת שידורי התאגיד תידחה בשבועיים. ממלא מקום שר התקשורת השוהה בחו"ל שותף ועודכן לאורך כל שלבי הדיונים וגיבוש מתווה הפשרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר