"דבר בולט ונועז"

רבני גור יוצאים נגד פאות אומברה: "רחובי, חוקות הגויים"

רבני חסידות גור הודיעו כי הם אוסרים על פאניות למכור פאות מסוג 'אומברה' - בהן גוון השיער מתחלף והופך לבהיר בקצוות. "דבר בולט, נועז, רחובי כחוקות הגויים" נאמר במכתב (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טיפול בפאת אומברה. הרבנים קוראים לאסור על מכירת הפאות (צילום: שאטרסטוק)

"ועדת הרבנים לענייני צניעות" של חסידות גור, פרסמה לאחרונה מכתב במיוחד לפאניות, ובו יצאה נגד "אופנה חדשה בפאות הנקראת אומברה" (Ombre). חברי הוועדה הודיעו לנשים כי אין לחבוש את הפאות המדוברות, מאחר ומדובר בדגם נועז, בולט ו"כחוקות הגויים".

"לציבור הפאניות שלום וברכה" נכתב בהודעה. כפי שנוכחתן, קיימת לאחרונה אופנה חדשה בפאות הנקראת 'אומברי' שפירושה - השער שבפאה מחליף גוונים לאורכו. למעלה כהה וככל שיורד למטה השיער מתבהר עד שנעשה בהיר ממש בקצוות. דבר בולט, נועז, רחובי כחוקות הגויים".

המכתב של גור (באדיבות המצלם)

"לפיכך", מודיעים חברי הוועדה של החסידות, כי "אסור למכור ואסור ללבוש פאה בדגם זה".

"בהזדמנות זו" כותבים רבני חסידות גור, "נחדד שוב את ההלכות הידועות זה מכבר: אורך הפאה עד קו כתף צוואר (גם לאחר שתלתלים מתפרקים) ובלי קצוות ארוכים משני צידי הפנים".

שיער צבוע בסגנון אומברה (צילום: שאטרסטוק)

"לא תיראה הפאה פרועה ורחובית או בעלת מראה טבעי (כגון מתולתלת מאוד, מכסה את הפנים או עם קשתות וסרטי נוי) או עם גוונים בולטים".

על החתום: חברי וועדת הרבנים לעניני צניעות הרב משה פנחס זנדר, הרב אברהם נח גוטרמן, הרב חיים בונם שץ והרב אריה צבי רוטנברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר