המטופל קיבל אף חדש ממדפסת תלת מימד

בפניו של צעיר שנפצע במהלך אימון אומניות לחימה ועצמות פניו התרסקו, הושתל בבית החולים פוריה אף חדש שהודפס במדפסת תלת מימד ומהווה פתרון יעיל ואיכותי לעצם (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מרחבי, האף החדש והרופאים (צילום: מיה צבן, בית החולים פוריה)

בבית החולים פדה-פוריה בטבריה, השתילו אתמול (ה') מומחים בכירורגיית פה ולסתות, שתל של אף שהוכן במדפסת תלת ממדית. השתל שיוצר מחומר בשם "פיק" יחליף את עצם האף, המצח וארובת העין של המטופל בניהו מרחבי שנפצע במהלך אימון אומנויות לחימה וספג מכה שריסקה את עצם האף, עצם המצח וחלק מעצם ארובת העין.

בניתוח ראשוני שבוצע לאחר הפציעה לפני כשנה וחצי, נעשה ניסיון לתקן את הנזק, אבל הפציעה הותירה חסר שגרם לאי נוחות בתפקוד ופגיעה אסטטית.

מנהל מחלקת כירורגיית פה ולסתות במרכז הרפואי, ד"ר עימאד אבו אל נעאג', הסביר כי בשיטות המסורתיות, מילוי החסר היה כרוך בניתוח מורכב. "בניהו היה מתוכנן לעבור ניתוח להסרת עצם מהגולגולת, והשתלה שלה במקום העצם שהתרסקה. הניתוח ארוך כי נדרש עיצוב, שיוף והתאמת העצם תוך כדי הניתוח. לכן החלטנו לראשונה בארץ, לתכנן ולעצב שתל עצם לאף, שיודפס במדפסת תלת ממד".

הניתוח ארך כ-30 דקות. העצם המשוחזרת, שהודפסה באמצעות הזרקת החומר "פיק" הושתלה בפניו של הצעיר. זמן קצר לאחר הניתוח, הוא סיפר כי הוא מרגיש טוב וכבר מעוניין לחזור לאימונים. הוא צפוי להשתחרר לביתו כבר בשבוע הבא

"לא תיארתי לעצמי שזה יהיה שתל ברמה כזו מתקדמת, בהתחלה אמרו לי שיצטרכו לפתוח את הגולגולת ולהוציא לי עצם. לכן שמחתי מאד כשד"ר עימאד בישר שהוחלט ללכת על פעולה פחות מורכבת עם פחות סיבוכים והחלמה מהירה. אני מרגיש טוב".

לדברי ד"ר עימאד, ההתפתחות הטכנולוגית והשימוש במדפסות תלת מימד חוסך את עיצוב העצם שיכול לקחת זמן ממושך, ואף פעם התוצאה לא מגיעה לרמת הדיוק של המדפסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר