עקיבא ב'עולמות' מוזיקלים - ביקורת אלבום

הזמר והיוצר עקיבא, הוציא את אלבום הבכורה שלו 'עולמות' והפתיע את מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' עם ההפקה, הקול המרגש, הלחנים והכתיבה הנוגעת שלו (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

יש הרבה אמנים חדשים עם אלבומים חדשים חלקם טובים, חלקם קצת פחות ויחידים מצוינים, מהסוג שאתה מאזין ואומר "אין מצב שזה לא יתפוס". אחד מהם הוא עקיבא (תורג'מן) שהוציא את אלבום הבכורה שלו 'עולמות', אלבום רוק בועט ושורט שמצליח לשלב בין נשמה ורגש לבין רוק סוער וחודר.

התחנה המוזיקלית הראשונה בה פגשתי את עקיבא, היה בתזמורת העממית לצדו של נאור כרמי המצוין, מאוחר יותר הוא עבד לצדו של כרמי כזמר קולות רקע בסדרת האלבומים המצליחה במיוחד 'צמאה' ובפרויקטים נוספים של כרמי דוגמת אלבומו האחרון של אביתר בנאי 'לשונות של אש' שעובד בחציו על ידי כרמי ועקיבא מזמר בו את קולות הרקע.

בפעם הראשונה ששמענו את עקיבא כזמר סולו היה ב'צמאה 1' שם הוא ביצע את 'ניגון ר' יצחק לוי' אך לא בלט בו במיוחד, סינגל הבכורה שלו 'קרוסלה' היכה בי באופן החיובי ביותר שניתן. השילוב של קולו הגבוה ומלא הרגש של עקיבא עם המילים מלאות המסר והכוח לצד העיבודים הבועטים שלו ושל ניר מימון שהפיק את האלבום מוזיקלית יוצרים תוצאה שקשה להתעלם ממנה.

האלבום של עקיבא מכוון מוזיקלית למקומות הכי גבוהים שיש, המסרים שלו יושבים על הרצף הדתי אך מלבד "רננו צדיקים" מתוך התהילים בניגון המיוחס למגיד ממעזריטש, האלבום כולו יכול ומתאים לכל אוזן.

מבחינה מוזיקלית מדובר באלבום רוק עם נגיעות קלות של טעמים מזרחיים, שהופכים את הרוק לכיפי יותר ומעניין לאוזן. עקיבא גייס לנגינה באלבום את השורה הראשונה בנגנים כך לדוגמא על הגיטרות חולקים את הנגינה דודו טסה ועמית יצחק, אורחים נוספים הם יגל הרוש עם הנאי והקמנצ'ה, חיליק פרנק והקלרינט, אדם בן עזרא עם הקונטרה בס ועוד.

אחד השירים המרגשים והטובים ביותר באלבום הוא "לב של אבן" שהפזמון שלכם יגרום לכם לצרוח יחד עם עקיבא את התחינה "אני לא רוצה לב של אבן, למד אותי געגוע, להתרגש כמו ילד, עשה שכל דבר בי נוגע". גם שיר הפתיחה של האלבום "שיבוא טוב" עם קטע המעבר וה"שפריצים" המזרחיים שלו יוצרים שיר מעולה שפשוט כיף לשמוע.

עקיבא פוסע בדרך הנכונה להפוך לזמר מבוקש ומוערך, האלבום החדש שלו עושה טעם חזק של עוד ואני כבר מחכה לחומרים נוספים של היוצר המצוין הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר