האישה שריגשה

בזכות "שייקה": כך גייסה ישיבת מיר 48 מיליון דולר בדינר

הבחור שייקה גולשטיין, טס עם הנהלת ישיבת מיר לדינר היוקרתי וסייע בגיוס סכום עתק לישיבה • וגם, סיפורה של אשת האברך שהצליחה לרגש את הישיבה כשהתברר שלא זכו במיליונים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שייקה והנגיד שלמה רכניץ (באדיבות המצלם)

הצלחה חסרת תקדים לדינר הענק של ישיבת מיר שהתקיים בשבוע שעבר בארצות הברית לציון 200 שנה להקמת הישיבה.

בדינר השתתפו באופן מיוחד גם ראשי הישיבה והר"מים לצד הנהלת הישיבה, מה שלא נהוג בדינרים אחרים, אך בגלל חשיבותו של הדינר רוב הצוות הרוחני וכל הצוות הניהולי של הישיבה יצאו לארה"ב להשתתף.

על ההצלחה הגדולה ניתן ללמוד מסכומי העתק שנתרמו - יותר מכפול מן המצופה. בהנהלת הישיבה מספרים כי הנגיד שלמה יהודה רכניץ שילש את תרומתו, וכך עשו גם נגידים נוספים. בשאלת הסכום המדויק מסרבים בהנהלה לנקוב בסכום אך הערכות מדברות על כ-48 מיליון דולר.

מתברר שהגעתו של דמות מוכרת לכל באי ישיבת מיר לדינר, עוררה התרגשות עצומה אצל הנגידים במיוחד אצל נגידים בוגרי הישיבה.

מדובר בבחור "שייקה" שידוע ומוכר בישיבה כדמות מיוחדת ומאירה פנים למרות יסוריו, שייקה גלושטיין הוא נכד של ראש הישיבה הגאון רבי ביניש פינקל זצוק"ל.

הגרא"י פינקל הסביר כי התחושה היתה שאם כל הנהלת הישיבה נוסעת לדינר, לא שייך להשאיר את שייקה בארץ. שייקה שמח להצטרף, אך איש לא האמין כי הגעתו תגרום להתרגשות כל כך גדולה.

נגידים הכפילו ושילשו את סכום התרומה כאשר נתקלו בשייקה והבינו את הקשיים של ישיבת מיר ומסירות הנפש של ראש הישיבה הגרא"י פינקל.

בתוך כך סיפור מרגש התרחש בישיבה בסוף השבוע האחרון. אברך שהפקיד בבנק צ'ק של מילגה בסך 1350 שקלים, גילה בטעות בחשבונו סכום של 13 מיליון שקלים.

מתברר כי פקיד הבנק טעה ורשם בטעות פעמיים את המספר כך שיצא מחשבון הישיבה סכום עתק של 13,501,350 שקלים. בהנהלת הישיבה גילו מייד את האבסורד אולם עד שפנו, משרדי הבנק כבר היו סגורים.

המזכירה מיהרה להתקשר למשפחת האברך על מנת להסביר להם את הטעות שלא יחשבו שזכו בסכום כה גדול.

לתדהמתה, השיבה לה אשת האברך כי הזכות שבעלה יושב ולמד תורה בישיבת מיר שווה בעינייה פי אלף מונים יותר מאשר זכייה בסכום של מליוני שקלים.

"לימוד התורה יקר לנו לעין ערוך מעוד סכום כסף גדול ככל שיהיה", השיבה האשה לתדהמת המזכירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר