המודעות גוברת

שיעור האוטיסטים בישראל זינק פי שלושה

חשיבות האבחון המוקדם, כנראה הופנמה: העשור האחרון התאפיין בזינוק חד ודרמטי בשיעור האוטיסטים בישראל. באזורי המרכז ובאוכלוסיות המבוססות - יותר אוטיסטים (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לרגל היום הבינלאומי למודעות לאוטיזם החל היום (ראשון), מפרסם משרד הרווחה נתונים רשמיים המורים על עלייה חדה במספר האנשים המוכרים כאוטיסטים בעשור האחרון.

העלייה, בשיעור של פי שלושה מהעשור הקודם, מיוחסת גם להתגברות המודעות לאוטיזם וליכולת האבחון שהתפתחה במהלך השנים.

הנתונים חושפים עוד, כי כ-80 אחוז מכלל האנשים עם אוטיזם - 14,286 בני אדם - הם זכרים. רוב מוחלט. והשיעור הנמוך של הנקבות לעומת הזכרים נמדד בכל הגילים. כמו כן, 80 אחוז הם ילדים וצעירים, בטווח הגילאים שבין פעוטות לבני 24.

עובדה מדהימה ומסקרנת המתבררת מהנתונים החדשים, היא ששיעור גבוה של אוטיסטים נרשם דווקא במחוז תל אביב והמרכז: כ-20 אוטיסטים בממוצע לכל עשרת אלפים נפשות. שיעורים בינוניים ודומים זה לזה נרשמו במחוזות ירושלים ובאר שבע והדרום, ושיעור נמוך יחסית נרשם במחוז חיפה והצפון.

ההסבר שמספקים לכך במשרד ברווחה הוא שיתכן ובקרב האוכלוסיות המתגוררות במרכז ישנה מודעות גבוהה יותר לתסמונת האוטיזם ולחשיבות האבחון המוקדם.

זאת ועוד, ככל שדירוג האשכול החברתי-כלכלי גבוה יותר, כך עולה שיעור הלוקים בתסמונת. ביישובים מאשכול זה, שיעור האנשים עם אוטיזם, גבוה פי שלושה משיעור זה ביישובי אשכול המדורג נמוך מבחינה כלכלית.

ההגדרה 'אוטיזם' ניתנת למגוון הפרעות נוירולוגיות-התפתחותיות המתבטאות בקשיי תפקוד בתחומים הבאים: תקשורת עם הסביבה, תחומי עניין ופעילויות מצומצמים ודפוסי התנהגות החוזרים על עצמם. האוטיזם ניתן לאבחון רק מגיל שנה וחצי בערך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר