ריח בחירות

מרקל: "מצפה שהמהגרים יכבדו ויבינו את הערכים שלנו"

לקראת הבחירות בגרמניה, מנסה הקנצלרית להשיב את קולות השמרנים אותם הרגיזה כשאישרה למאות אלפי מוסלמים להיכנס לגרמניה. כעת היא מנסה לדבר בטון שונה (בעולם)

אנגלה מרקל. ארכיון (צילום: פלאש 90 )

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מנסה להשיב למפלגתה את קולות השמרנים, לאחר שהביעה תמיכה כמעט בלתי מסוייגת בקהילת המהגרים המוסלמים. בראיון שהעניקה היום (ראשון) מרקל לעיתונאי סורי שהיגר לגרמניה לפני כשנתיים, אמרה הקנצלרית כי היא "מצפה שאנשים שבאים אלינו ידבקו בחוקים שלנו. חשוב מאוד שהאנשים שנכנסו לגרמניה יכבדו ויבינו את הערכים הליברליים של גרמניה המודרנית כמו סובלנות, פתיחות, חופש הדת וחופש הביטוי".

מרקל, המתמודדת כעת על כהונה רביעית לתפקיד מטעם "המפלגה הנוצרית-דמוקרטית" (CDU), מנסה ללקט שוב את הקולות של השמרנים שאיבדה בשנתיים האחרונות עם החלטתה לפתוח את גבולות גרמניה בפני מאות אלפי מוסלמים שנמלטו מהמלחמות בסוריה ובעירק.

דבריה של מרקל מדגישים כי סלע המחלוקת בבחירות הקרובות יהיה סוגיית המהגרים השוטפים את יבשת אירופה. בימין הקיצוני קוראים לממשלה לחוקק חוקים נוקשים יותר נגד מהגרים מוסלמים ולאסור מימון זר של מסגדים.

בגרמניה חיים כיום יותר מארבעה מיליון מוסלמים, רבים מהם ממוצא טורקי, כאשר אנקרה היא המממנת העיקרית של המסגדים שלהם. בגרמניה חוששים כי המימון מביא עמו הסתה לטרור. בקהילה המוסלמית מגיבים בכעס להצעות ויושב ראש המועצה האיסלאמית בגרמניה, בורחאן קסיצ'י, אמר שההצעות של מפלגתה של מרקל פופוליסטיות ומדביקות למוסלמים תווית גורפת של חשודים.

פיגוע הדריסה בברלין (צילום: (צילום מסך: מתוך ה-BILD)

גרמניה ידעה בתקופה אחרונה כמה פיגועים שביצעו מוסלמים, כאשר חלק מהמחבלים היו מהגרים שהגיעו לגרמניה ממדינות מוסלמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר