סימון המוצרים

פורסמו הסימונים לרכיבי התזונה במוצרי המזון

היום מפרסמת הוועדה המקצועית של משרד הבריאות את התקנות לסימון מוצרי המזון, להערות הציבור. בהמשך, יגיע הסדר חדש זה לחקיקה בכנסת. עיקרי ההמלצות בפנים (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash 90)

משרד הבריאות הפיץ היום (שני) לציבור, לראשונה, את תקנות סימון המוצרים לציבור הרחב. עיקרי ההמלצות: חיוב סימון בסמל אדום עבור רכיבים כמו שומן רווי, נתרן וסוכר, באופן מדורג וב-3 שלבים.

היעד לסימון בשלב האחרון נקבע לשנת 2020. בנוסף, הוחלט על סימון בסמל נוסף, ירוק, שועדה מקצועית אמורה להמליץ על התנאים לשימוש בו לפי סוגי מזונות.

כזכור ועדת האסדרה מונתה לפני שנה כדי לגבש המלצות לקידום סביבה תזונתית בריאה לאוכלוסיית ישראל. הוועדה התכנסה מאז למספר ישיבות עבודה וקיימה פגישות עם מומחים בינלאומיים בנושא. חברי הוועדה אף סיירו במפעלים ונפגשו עם גורמים רבים מתחום התעשייה ועם ארגונים המקדמים את נושא התזונה הבריאה.

הטבלה המלאה

שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר היום: "מהלך סימון מוצרי המזון יאפשר לציבור לקבל מידע חשוב לגבי ערכי הבריאות שמוגשים לנו במוצרים שאנו רוכשים. מעורבות הציבור בתהליך הוא בעל חשיבות ליצירת סביבה בריאה יותר, ואנחנו נחושים לעשות את השינוי לטובת הבריאות של כולם ביחד. אני שמח שהצלחנו להעלות את מודעות הציבור לסכנות הכרוכות במזון לא בריא וכעת אנו מתקדמים לשלב הבא של סימון המוצרים עליו הכרזנו. אני מברך את התעשיינים וכל גורמי המשק ששותפים איתנו בתהליך הלאומי שעליו הכרזנו למניעת תחלואה ולהביא לשינוי הרגלי התזונה בקרב הציבור".

מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב הוסיף: "נושא אורח חיים בריא ותזונה בריאה הופך לנחלת הכלל ולנושא מרכזי בשיח הציבורי בישראל. הזכות לאורח חיים בריא היא של כולם, והחובה שלנו כממשלה היא לייצר סביבה שמאפשרת את הבחירה הבריאה חשובה לנו מאוד מעורבות הציבור בתהליך".

יצויין, כי האזרחים יכולים לשלוח את הערותיהם בהקשר להמלצות הללו, באתר משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר