בעקבות החיסול

גל מעצרים בעזה; לוחמי חמאס מחפשים משת"פים

שבועיים וחצי לאחר חיסולו של בכיר הארגון, בחמאס משוכנעים שאזרחים בעזה סייעו לישראל לבצע את החיסול ויצאו במבצע נרחב למעצר חשודים בשיתוף פעולה (חדשות)

מאזהן פוקאה, ארכיון (צילום: חמאס)

שבועיים וחצי לאחר חיסולו במערב עזה של בכיר ארגון חמאס מאזן פוקאה פתח חמאס במבצע מעצרים לאיתור משתפי הפעולה עם ישראל שסייעו לחיסולו של בכיר הארגון.

פעילי חמאס החלו בשעות האחרונות לבצע גל מעצרים במרכז ובמערב הרצועה, העצורים נלקחים לחקירות בכדי לוודא האם הייתה להם מעורבות בחיסולו של פוקאה.

בהודעה רשמית שפרסם ארגון החמאס בטוויטר שלו נאמר: "מקור צבאי בחמאס מאשר כי ארגון חמאס מתכוון לתת מכה חזקה לסייענים ברצח מאזן פוקהא".

בכיר הארגון קרא בכלי תקשורת מקומי לסייענים להסגיר את עצמם לחמאס: "הדלת שלנו פתוחה לחוזרים בתשובה שעבדו עם ישראל ומוכנים שלא להמשיך בדרך הזו. אנו מבטיחים שמי שיסגיר את עצמו, ההסגרה תישאר בסתר ותינתן לו הקלה משמעותית בעונש", אמר הבכיר.

כזכור לפני כשבועיים וחצי נמצאה גופתו של פוקאה בחניון ביתו בעזה, האיש נורה על ידי מתנקשים שעשו שימוש באקדחים עם משתיקי קול, פוקאה שב באותה שעה עם אשתו וילדיו לביתו, האיש לא היה מלווה במאבטחים ובשעה שהכניס את כלי רכבו לחניה התת קרקעית השתלטו עליו המתנקשים, ירו בו ונמלטו מהמקום. בחמאס האשימו את ישראל בחיסול שנטען כי היה מקצועי ונקי, בהודעה ובסרטונים שפרסם מיד עם החיסול הודיע ארגון הטרור כי נקום את מותו של בכיר הארגון.

בישראל לא התייחסו לטענות כי היא זו שביצעה את החיסול. אך מומחי מודיעין טוענים כי לוחמים באחת מהיחדות המובחרות ביצעו את החיסול ונמלטו אל הים.

האיום של חמאס על ישראל בעקבות החיסול (צילום: מתוך טוויטר)

פוקאה היה מחבל שריצה עונש מאסר בכלא בישראל, שוחרר בעסקת שליט וגורש לעזה. אביו אמר לאחר חיסולו כי בכירים ישראלים הגיעו לביתו לפני כמה חודשים ודרשו ממנו להתריע בפני בנו כי יחדול מהעיסוק בטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר